Топлофикация София е в готовност за предстоящия зимен сезон

10:20, 22 окт 18 25 1460 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

От Топлофикация София обявиха, че имат пълна готовност да пуснат парното при три последователни дни със средноденонощна температура, по-ниска от +12°C, и при прогноза от НИМХ за трайно застудяване. Важна роля в процеса на пускането на централното отопление обаче имаме и ние, потребителите.  Нашето активно участие в проверката и подготовката на локалните системи преди стартирането на отоплителния сезон е от решаващо значение за неговата ефективност, припомнят специалистите. Те съветват да са приключени всички ремонти по вътрешните инсталации и системата да бъде запълнена отново. В противен случай няма да има техническа възможност парното да бъде пуснато.   

Трябва да имаме предвид, че сградната инсталация е част от общата собственост и поддържането ѝ е изцяло за сметка на всички живущи. За да работи системата добре и топлинната енергия, за която плащаме, наистина да стига до нас, е важно тя да бъде в изправно състояние, а  при съмнения в това, да се обърнем към специалисти за съдействие.

Топлофикационните дружества, без да са длъжни по закон да дават съвети и да осигуряват услуги при неизправност на вътрешните инсталации в сградите, разполагат с необходимия ресурс и с експерти за това. Те са готови да извършат оглед и да дадат препоръки за отстраняване на проблемите, както и да се ангажират с премахването им срещу заплащане.

Законът изисква във всяка сграда да има лице,  избрано за отговорник на абонатната станция. В повечето случаи това е домоуправителят или друг живущ с достатъчно технически познания. Отговорникът разполага с достъп до абонатната и е инструктиран за основните дейности при различните ситуации, свързани с отоплителната система. Изборът на това лице е особено важен, тъй като от него зависи регулярното следене на състоянието на абонатната станция и сградната инсталация. Той е отговорен за обезвъздушаването и контролирането на безразборното изпразване на инсталацията, което е предпоставка за разхищение на топлинна енергия. Ето защо този човек трябва да има нужните технически познания и да се ползва с изключително доверие сред собствениците в сградата.

Разбира се, не е необходимо да сте отговорник на абонатната станция, за да сте наясно какво се случва в нея. Всеки потребител има право да изисква достъп до данните от ежемесечните отчети на общия топломер, както и да присъства на месечните отчети на общия топломер. Във всяка абонатна станция се осъществява измерване на консумираната топлинна енергия в сградата с топломер. Общите измервателни уреди запаметяват показанията в нула часа на първо число на всеки месец и с помощта на преносим терминал тези данни се  прехвърлят по електронен път в базата данни на топлинния счетоводител.

След като сме се убедили, че всичко с абонатната ни е наред и ключът от нея е в правилните ръце, трябва да направим обстоен преглед на общите помещения на сградата – коридори, стълбища, тавани и мазета. Ако има счупени или незатварящи се прозорци, най-доброто решение е те да бъдат ремонтирани своевременно, за да  няма загуба на топлина.

От особена важност преди началото на отоплителния сезон е да отворим вентилите на радиаторите си на максимална степен, за да не се налага допълнително обезвъздушаване на отоплителните тела след общото пускане на  парното. Спазването на някои прости правила, свързани с позицията на вентила, по време на целия отоплителен сезон пък ще ни помогнат да спестим част от месечната сметка. Ето и някои от тях:

 - Не оставяме вентила максимално отворен през целия сезон, защото той няма да може автоматично да спре достъпа на топлина в радиатора, когато в помещението вече е достатъчно топло.

 - Когато излизаме сутрин, е най-добре да оставим вентила  на степен 2, а не да спираме напълно отоплението. По този начин вечерта ще е нужна значително по-малко енергия да стоплим помещенията.

 -  Ако искаме да проветрим, вентилът се завърта на знак „звездичка“(*) и прозорците се отварят широко за 5 минути, след което  отново го оставяме на желаната степен.

 -  Когато ни се налага да отсъстваме за по-дълго, най-добре е да оставим вентила на делението „звездичка“(*). Така в помещението ще се поддържа минимална температура без да се стигне до замръзване.  

За всеки вид потребление важи правилото, че колкото по-информирани сме, толкова по-добре сме запознати с услугата, която  получаваме, и знаем как максимално да се възползваме от това, за което плащаме. Когато става дума за централното топлоснабдяване  водещ е колективният характер на услугата и недобросъвестното отношение на някои потребители се отразява на всички в сградата.  В крайна сметка кражбата на топлинна енергия от радиатори или топла вода води до завишаване на задълженията на останалите абонати, а не до ощетяване на топлофикационното дружество или фирмата за топлинно счетоводство. И този въпрос има решение. От Топлофикация София предлагат услугата енергийно обследване на сградата с термовизионна камера. С нея може лесно да установите недобросъвестните ползватели на топлинна енергия, която вие плащате.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама