Здравков: Общината ревизира още един проект на инж. Румен Борисов

09:58, 25 окт 18 25 1122 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Ревизира се проектът за ново трамвайно трасе по бул. „Цар Борис Трети”, като е възможно той да бъде преработен, стана ясно от интервюто на главния архитект на София Здравко Здравков в студиото на „Тази сутрин” по bTV.

Автор е инж. Румен Борисов, който публично се отказа от работата си по ремонта на ул. „Граф Игнатиев” с мотива, че фирмата изпълнител използва изолационен материал, различен от първоначално заявения и който всъщност ще усилва трептенията от трамваите по околните сгради.

Арх. Здравков обясни, че използваната настилка не е от рециклирани гуми, а е добър материал, който се използва в много държави. "Винаги в процес на строителство се правят преработки" отговори главният архитект и заяви, че законовата уредба дава възможност да се правят промени в проекта.

По думите му, промяната в проекта на „Граф Игнатиев” е заради грешки на инж. Борисов, автор на една трета от трамвайните трасета в София, на втората и третата линии на метрото, както и на отклонения на първия диаметър.

"Поканихме най-големите експерти, които да дадат становище", заяви арх. Здравков и допълни, че когато се установяват грешки в проекта - прави се в рамките на строителството. 

По думите на главния архитект експертен съвет, в който влиза шефът на метрото проф. Стоян Братоев, е открил сериозни проблеми и е излязъл с конкретни забележки към проектанта, свързани с „цялата безопасност на трасето”. „Проектантът отказва да оправи забележките, не знам защо се прави в момента на ощипана мома”, заяви арх. Здравков. Той добави, че инж. Борисов се е отказал от проекта с декларация, „с която е наплюл Столична община”.

Пред Антон Хекимян и Мария Цънцарова Здравков каза още: "Ние, Столична община, сме възложител и отговаряме за здравето и безопасността на софиянци. Намерили сме 22 милиона лева. Подменяме цялата подземна инфраструктура, която е сложена 1903 - канализацията от времето на инж. Иван Иванов. Никой не обръща внимание на този факт! Цялата подземна инфраструктура се променя.

Това, което се прави в момента, този ремонт - ние сме намерили европейското финансиране. Възложили сме проектиране. Тъй като общинското предприятие "Софияпроект" не разполага с капацитет за проект на релсов път, наема въпросния проектант, който прави проектантското решение със същата тази гума, която после подменя. И после се оказва, че той се отказва да си промени проекта и ходи по всички възможни медии."

Главният архитект на столицата заяви, че подобна е ситуацията с релсите по „Цар Борис Трети”, където се движи една от най-натоварените и безалтернативни трамвайни линии в София - №5. Според него инж. Борисов или ще преработи проекта си, или ще „постъпи по сходен начин”.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама