Facebook е споделяла данни на свои потребители с редица големи компании, при това в много по-голяма степен, отколкото преди време признаха от водещата социална интернет медия, съобщи New York Times.
Позовавайки се на стотици страници с документи на Facebook, New York Times твърди, че социалната медия е предоставила на компании като Microsoft, Netflix, Spotify и Amazon широк достъп до лична информация, включително информация за контакти с приятели на потребителите и възможността да бъдат четени лични съобщения.
Според изданието повече от 150 компании, предимно технологични, но също така автомобилни и медийни компании, са имали достъп до личните данни във Facebook през настоящата година.
След поредица от скандали за неприкосновеността на личния живот, Facebook заяви преди време, че компанията отдавна е въвела строг контрол на поверителността и че потребителите имат "пълен контрол" над своята информация.
Висш представител на Facebook е съобщил за New York Times, че споделянето на данни не нарушава поверителността на потребителите и не нарушава Споразумението за съгласие на Федералната търговска комисия (FTC consent agreement) от 2011 година, което забранява на социалния медиен гигант да споделя информация за потребителя без разрешение на самите потребители.
Информацията на New York Times предизвика слабо понижение с 0,35% на акциите на Facebook Inc. на днешната извънборсова търговия, но след като вчера те приключиха търговията на Уолстрийт със солиден отскок от 2,48%.
Добави коментар