Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов заяви, че традиционно гражданите се обръщат повече към комисията по това време на годината в сравнение с останалите периоди.
„С около 10% се увеличава броят на жалбите и сигналите в Комисията за защита на потребителите (КЗП) в тези дни на годината и малко след празниците, тъй като понякога е необходимо известно време, за да може човек за прецени, че е бил ощетен“, заяви Маргаритов пред ТВ „Европа”.
Най-често хората се оплакват, че са станали жертва на нелоялна практика. „Някой се е опитал да ни измами – с фалшиво намаление, с продажбата на подаръчен комплект от стоки, които поотделно могат да се купят по-евтино и т.н. Понякога преценката на потребителите в условията на празнична приповдигнатост може да доведе до там, че и самите те по някакъв начин да се заблудят”, добави Маргаритов. Затова той препоръча, „колкото и да е напрегнато, в някаква степен да не обръщаме внимание на всичко, когато става въпрос за пари, за цени, да съпоставяме различните оферти и да преценяваме и да вземем информираното си решение именно на тази база”.
Председателят на КЗП напомни, че не винаги големият процент намаление е гаранция за изгодна сделка. „Възможно е и това е нормална пазарна логика – някой да продава по-евтино спрямо друг, без непременно това да е свързано с някакъв гръмък анонс: „-20%, -50%, -70%” и т.н.
„Освен на предвидените по закон санкции, ние разчитаме, че благодарение и на медиите, и на все по-активната позиция на самите потребители в последните години, доста често търговците виждат, че е по-добре да направят някаква крачка, с която да се опитат да компенсират, да удовлетворят своите клиенти”, коментира Маргаритов.
Днес и утре, както и на 29 и 30 декември КЗП ще има дежурни екипи за извършване на проверки по сигнали.
Консултации могат да бъдат получени на телефона на потребителя 0700 111 22.
Добави коментар