На 28 март в зала "България" маестро Мартин Пантелеев и Софийската филхармония представят концерт, съчетал съвременната музика на Джорди Червело с класическата, но все пак революционна за времето си “Меса ди Глория” на Пучини.
Събитието представя световната премиера на Концерта за виолончело и оркестър на Джорди Червело, изпълнено от виртуозния Ромен Гариу. Френският виолончелист е известен със своя изключителен звук и усет към фразировката. Лауреат на големите международни конкурси „Чайковски” - Москва ,„Ростропович” - Париж, „Валентино Буки” – Рим. Работил с диригенти като Кристоф Ешенбах, Жан-Марк Буфин, Стефан Кардон. Партнирал си е с Мстислав Ростропович, Менахем Преслер, Жил Апап, Филип Антремон, Режи и Бруно Паские и др., в прочутите концертни зали на Мюзикферайн и Концертхаус във Виена и Берлинската филхармония. Ромен Гариу свири на изключителен инструмент, изработен от Nicolai Gagliano през 1760, който му е предоставен от Gabriele & Michael Andreae-Jäckering.
„Композирах този концерт за виолончело и оркестър през 2016 – 2017. Исках да изпълня една мечта на френския виолончелист Ромен Гариу, на когото е посветена творбата." - казва роденият в Барселона Джорди Червело. Той е цигулар и композитор, чиито творби се изпълняват с успех в Испания и редица други страни. Голяма част от творчеството му е инспирирана от връзката му с цигулката. За първи път привлича внимание през 1970 г. с Концертна фантазия за цигулка и оркестър, изпълнена в рамките на Декадата на каталунските композитори на VІІІ Международен музикален фестивал в Барселона . Сред по-късните му произведения са симфоничната поема „Към безкрая” по стихове на Дж. Леопарди, солова соната за виолончело „В памет на Пабло Казалс”, Концерт за цигулка и струнен оркестър, посветен на Владимир Спиваков и др.
Във втората част на концерта ще се включат Националния филхармничен хор, тенорът Михаил Михайлов и басът Пламен Бейков. Заедно със Софийската филхармония те ще представят революционната за времето си "Меса ди Глория" на Пучини - творба, предизвикала бурни полемики на своята премиера, но издържала теста на времето. Независимо от противоречивите оценки, Месата в голяма степен определя творческия стил на композитора, а някои фрагменти от нея, могат да се открият в оперите му "Манон Леско", "Тоска" и "Мадам Бътерфлай".
Добави коментар