Избраните от служебното правителство на Румен Радев джипове за МВР за 29 000 000 лв., дават поредица дефекти, установиха разследвания и публикации в сайтове. Преди месец стана ясно, че сделката се разследва от ОЛАФ, а разследване на ПИК показа с документи как по времето на кабинета на президента, парите са пръснати за рекордно кратък срок, като са написани такива критерии, че на тях да отговаря само фирмата на Гриша Ганчев.
Така вместо полицаите да си отдъхнат, че имат нови коли, с които да си вършат работата, те ежедневно треперят дали няма да им откаже двигателят.
От МВР предоставиха списък с автомобилите, които са дали дефекти, както и какви точно са проблемите. Дефекти по ходова част, паднала боя, проблем със светлините, радиостанции и тетри, отказване на екраните с дни, изключване на скоростите по време на движение - това са малка част от проблемите с полицейските коли.
Бившият вътрешен министър и настоящ съветник на Румен Радев Пламен Узунов е пряко отговорен за сделката, тъй като по това време е шеф на МВР. Ведомството е пръснало 29 милиона лева за 290 джипа, като допълнително се доплаща и за развалените радиостанции и тетри.
Екипът на Радев в служебния кабинет открива поръчката. Те са писали критериите по нея, отворили офертите и класирали и избрали победителя. Това става в рамките на само 50 дни - март и април 2017 г. Запознати твърдят, че това е рекорд по бързо приключване на поръчка.
След внимателен преглед на документите, става ясно как компанията първенец в конкурса се оказва "Българска автомобилна индустрия", която пък е придобила активите на "Литекс моторс", вече обявила несъстоятелност.
В разкритието направено от ПИК и изложената документация ясно се вижда, че вместо качеството на колите, най-солидният аргумент на правителството на Радев изведнъж става цената, тъй като именно тази компания предлага най-ниската такава. Така се изключва всякаква възможност някоя от другите десет компании, подали заявление, да спечели солидната поръчка. Именно затова се появиха съмнения, че критериите са нагласени така, че да се определи предварително печелившия, което пък е станало причина ОЛАФ да започне разследване.
Според информацията, предоставена от МВР след запитване на ПИК голяма част от доставените коли започват да дават дефектите съвсем скоро след влизането им в експлоатиция.
Джиповете имат проблеми при запалването, често аварират, имат проблеми с имобилайзерите, лющи се боята, немалки са проблемите и по ходовата част.
"Българска автомобилна индустрия" се появява след не едно и две прехвърляния, а собственик на активите е "Литекс моторс", контролирана именно от Гриша Ганчев. Видно от договорите под тях стои името на Андон Димитров, който е основно лице във всички бизнеси на Гриша Ганчев.
Името на Андон Димитров може да бъде видяно в следните фирми: Литекс Комерс, Футболен клуб Литекс - Ловеч, Евроком България, Централна автогара, Литекс моторс АД, Галоп Гембъл ЕАД, Литекс бус ЕАД, Анди пропърти ЕООД, Утотърсии България ЕАД, Баховица индустриален парк ЕАД.
Друга тема е как дружеството на Гриша Ганчев "Литекс моторс", обявено в несъстоятелност и дължащо 57 милиона лева на фалиралата КТБ, е допуснато от кабинета на Радев за участие в такава поръчка. Според официални данни фирмата е сред най-големите длъжници, а след редица цесии, задълженията бяха изчистени. Синдиците на КТБ заведоха дела срещу тези цесии с искане съдът да ги обяви за невалидни.
Добави коментар