Последователни сме в изпълнението на политиките за изграждането на транспортната и цифрова свързаност със съдените ни държави. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков в Пловдив по време на Икономически форум. По думите му водещо условие за постигането на по-добра свързаност е ефективното поддържане, модернизация и развитие на инфраструктурата.
„България е част от два европейски коридора, част от транспортната европейска мрежа. Това са двата коридора Рейн-Дунавски и Ориент/Източно Средиземноморски. Това са пътни и железопътни коридори, които свързват Изтока с Европа, както страните от Западните Балкани с Изтока“, изтъкна министърът на транспорта.
Той добави, че са направени успешни стъпки за осигуряване на свързаност на държавите от Западните Балкани без да се създават нереалистични очаквания.
„Модернизацията на железопътната и пътна връзка от сръбската граница до София е от голямо значение за осъществяването на свързаността в сухопътния транспорт. Проектът ще позволи от Черно море до Европа да имаме една модерна железопътна инфраструктура, която да позволява движение с високи скорости на стоки и товари“, заяви министърът.
Той подчерта, че другата приоритетна насока, която развиваме, е модернизацията на железопътната връзка със Северна Македония. Росен Желязков допълни, че за да се осъществи свързаността на Западните Балкани със страните от Източното партньорство и Турция, се работи и по изграждането на едно от най-сложните железопътни трасета от София до Септември.
Транспортният министър припомни, че България работи активно за реализирането на съвместни проекти с Румъния и Гърция. „С румънския колега стартирахме процеса за построяването на трети мост над река Дунав, като идеята ни е в бъдеще да бъдат построени още мостове. Това значително ще подобри свързаността, между двете държави и ще намали опашките от камиони по границите“, добави Росен Желязков.
В отговор на въпрос на участници във форума, министър Желязков заяви, че до края на юли може да бъде избран изпълнител на концесията на летище София. „Трябва да се има предвид, че се избира партньор в публично-частно партньорство, така че е много важна оценката на бизнес модела и неговата изпълнимост, устойчивост и безспорност за бъдещ период от време“, коментира министърът.
Добави коментар