Източници от средите на БНТ алармираха, че кандидатът за шеф на националната телевизия Сашо Йовков взима около 100 000 лв. от заплати и комисионни на година. В подкрепа на твърденията са и докладните записки от финансовия отдел на телевизията.
Това води до основателния въпрос - колко са комисионерите като Йовков и колко струват те на държавата?
Сашо Йовков получава по около 25 000 лева (24 244,18) като възнаграждение за посредническите му услуги, които остават без доказателствен материал. Парите вероятно се получават по недоказани заслуги за излъчени реклами на едни или други клиенти на медията.
Дали само Сашо Йовков е получил такива хонорари за едни или други услуги?
В дирекция „Икономическа“ на БНТ не са постъпвали доказателства, които да потвърждават действително извършени действия от негова страна за сключване на договори с рекламодатели.
Видно от документацията - в договорите не е споменато, че е използван посредник, а някои от посочените клиенти са вече съществуващи предишни клиенти на телевизията.
Остойностените схеми са с входящи номера преди датата на посредническите договори, или са без входящ номер и дата и са приети от служители от дирекция „Маркетинг и комуникация“ в БНТ.
И докато Йовков прибира комисионни, той се възпротивява срещу скъпоструващите (според него) предавания в медията. Поведението му на конкурса будеше истинско недоумение, тъй като през последните години наблюдаваме нисък рейтинг на БНТ, а всяка положителна промяна, внесла в телевизията аудитория трябва да е аплодирана, а не оплюта и нарочена.
Големите медии и в световен мащаб се стремят към все по-голям брой външни продукции, които да привлекат по-голям брой зрители и съответно да постигнат по-висок рейтинг. Няма как да не инвестираш в дадена продукция и да очакваш тя да ти донесе повече приходи и по-висок рейтинг. Нещо повече - слабите резултати са залог за лесно освобождаване от тях. За разлика от многото служители в държавната телевизиите са обединени в над шест синдикални организации.
Вероятно затова и на пенсионираният представител на синдикатите Емил Розов външните продукции в БНТ са такъв проблем.
Въпросът обаче е - защо все повече бягат от такива, при положение, че дори законът ги изисква?
Нормално ли е БНТ да разполага с почти 1400 служители (1352) на трудов договор и сигурно още стотици на граждански. Каква е заетостта на всеки един от служителите и защо другите медии работят с впъти по-малко хора като в bTV (300) и Нова телевизия (400)?
Ако погледнем рейтингите на bTV и Нова телевизия спокойно може да възникне въпросът каква е натовареността на служителите в БНТ и защо са такива резултатите им.
Бюджетът на БНТ се изяжда от служителите, а от това страда аудиторията и продуцентите, които са причислени към групата, заради която телевизията е в това финансово положение, или поне такива аргументи се опитват да тиражират в публичното пространство.
Още по темата прочетете тук.
Добави коментар