Туристическият бизнес в Слънчев бряг: Води се крайно негативна кампания срещу сезона

15:50, 11 юли 19 25 1530 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

„В момента се води крайно негативна кампания срещу туристическия бизнес в страната и сезон „Лято 2019” по цялото българско Черноморие. Интернет пространството е пълно с подвеждащи, стари снимки, „информации” и колажи, които за съжаление се подемат дори от големи медии“. Това пишат от СНЦ „Съюзът на собствениците“ в Слънчев бряг в протестна декларация, изпратена до медиите.

„Изразяваме крайното си изумление от материали, които вещаят едва ли не „краят на българското Черноморие и туризъм”. Толкова грубо, негативно, тенденциозно и обидно внушение за България и българския туризъм трудно би могло да се приеме не само от нас, хората от туристическия бизнес, а и от обществото ни, защото петни името на страната ни, внушава „апокалиптична” картина на важен отрасъл в икономиката ни и съвсем целенасочено и тенденциозно удря върху имиджа на България.

Ангелкова: Ще предложим законодателни промени, предвиждащи по-високи наказания за нарушения по плажовете

На кого е нужен този черен пиар, насочен към унищожаването на бизнес, даващ препитание на стотици хиляди хора и техните семейства?! Нещо повече, с грозните нападки и квалификации по отношение на българския туризъм, се създава впечатлението, че страната ни е подвластна на целенасочено организирана масова кампания срещу отрасъла.

За нас е абсолютно непонятна и неразбираема логиката на подобни публикации в българската преса, явното злорадство, с което се описват картини от българското Черноморие с краен негативизъм, силно пристрастие и едва ли не ултимативен тон към чуждестранните и български туристи да не идват на почивка в България.

Отливът на туристи от Черноморието засега е 5-8%, очаква ни труден сезон

Сигурни сме, че нито една друга държава не би допуснала по такъв безпрецедентен начин да саботира собствената си икономика. Каква е целта на всичко това, уважаеми дами и господа?! Какво се опитвате да постигнете и в името на кого? Защо очерняте България?

Никой от нас не твърди, че в българския туризъм няма проблеми. Никой от нас не твърди, че няма трудности. Но това означава ли, че трябва с такъв краен деструктивизъм да се внушават подобни картини?! Ние правим всичко по силите си за да привличаме повече туристи, въпреки жестоката конкуренция със съседните държави. С общи усилия се стараем да преодолеем проблемите и спорните въпроси, за да запазим авторитета на страната, като място с дълга и ползотворна история в туризма.

Възможно е някой да злоупотреби с цените на продукти, които са сред най-масовите на плажа или в крайбрежните заведения, но това са изключения от добрите практики и се правят от непрофесионалисти в бранша. Те само отблъскват посетителите и работят срещу самите себе си. Бизнесът е вече много повече самовзискателен, доказателство за което е намаляващия брой санкции на контролните органи за нарушения на нормативните изисквания“, се казва в позицията на „Съюза на собствениците“ - Слънчев бряг.

Те отбелязват, че през миналата година страната ни е била посетена от над 9 милиона чуждестранни туристи, като 12% от БВП идва от туристическия отрасъл.

„Социалният сектор, здравеопазването, образованието и редица други отрасли са свързани пряко с бизнеса и резултатите, които той постига. Удряйки по този начин върху туризма, се удря и върху останалите стопански отрасли. България има уникални природни богатства, водни и климатични ресурси, които са в основата на туристическата индустрия. Важно е да се рекламира и афишира всичко това пред чуждестранните гости, а не да се очерня страната, да се обиждат туристите и да им се внушава, че едва ли не тук е някакъв нецивилизован свят. Именно тук е мястото на Вас – медиите – за обективна оценка, но и позитивен дух. Защото успехът на една икономика, на един отрасъл е успех за всички и създава блага за всички“, посочват от сдружението.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама