Една пета от катастрофите у нас са предизвикани от млади шофьори, които имат опит под две години. Това означава, че нещо куца в обучението. Над 96 процетна от инцидентите на пътя са предизвикани по вина на шофьорите, тръдят от бранша.
Красимир Георгиев от Асоциация за квалификация на автомобилистите в България заяви пред БТА, че няма изгледи да се приближим към останалите страни в ЕС по брой жертви, които са мнго по-малко от тези в България.
31 часа са недостатчъни за обучение, посочи той и припомни, че има и школи, които предлагат обучение за по 250 лева, което само по себе си говорело за качеството му.
До днес загиналите у нас са 272 от началото на годината.
Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка посочи, че целта на всеки курс е канидадът да вземе книжка. Не остава време за каране през нощта, в тапа и на магистрала, посочи той. От АПИ искаме карта с местата, на които има май-много произшествия, за да може точно там да минат част от часовете.
Владимир Андонов от Пътна полциия, заяви, че МВР подкрепя увеличаването на часовете по кормуване по време на обучението и допълни, че в първите една-две години след взмеането на книжката, водачите продължават практически да се учат.
Добави коментар