В кино класиката “Опасен чар”, когато инспектор Ястребовски /в ролята e Тодор Колев/ посещава полулегален цех за производство и износ на гоблени, в комично наречената от режисьора ренесансова Флоренция на Софийска област, многозначително констатира - “Без специалист, без съветник.... жална Ви майка”.
Дори в онези времена на планово социалистическо стопанство са били наясно че, за да постигнеш сериозни икономически резултати са необходими сериозни консултанти!
Цели 40 години по-късно, в уж развитата пазарна икономика бележеща траен и невъзвратим ръст, екипът за преговори с “Фолксваген” основно е съставен от Вицепремиер - философ, Архитект - автомобилен специалист и весел Президент - строител!
Това направо си плаче за продължение на “Опасен чар”, като разбира се кастинг за главните роли не е необходим! Героите са повече от ясни.
В последните няколко дни се изказаха много мнения на сериозни икономически и политически анализатори, специалисти от автомобилната сфера и всички констатираха една основна грешка! Липса на експертен подход, липса на консултанти на високо ниво, в едно със сериозни лобисти. За капак на всичко, това е възкръсването на въпросния архитект Станиславов в нова роля! Специалист по преговорните и автомобилните въпроси.
Подобно на Ястребовски, който също възкръсваше с ново амплоа преди всяка авантюра.
Първо, нека си припомним коя е тази светла и толкова важна личност за преговорите с “Фолксваген”? Издател на автомобилни списания, които завършиха безславно и със сериозни задължения, към печатници и подизпълнители!
Главен архитект и проектант на ремонта на НДК, който с некомпетентната си работа изправи на нокти държавата, цялата архитектурна гилдия и изпълнителите на ремонта. Последните бяха готови да напуснат обекта преждевременно, само и само да приключи този архитектурно-проектантски кошмар. Да не говорим за съмнително близките и противоречиви отношения с предишния изпълнителен директор на националния дворец на културата, който в момента е клиент на Темида. Също така, говорим за “архитект”, чиито права да упражнява професията неслучайно бяха замразени. Този “експерт” в момента представлява Българския автомобилен клъстър и стои рамо до рамо с Президента на РБ Росен Плевнелиев (22 януари 2012 г. – 22 януари 2017 г.), Вицепремиера на РБ Томислав Дончев и в крайна сметка преговоря, от името и за сметка на нашата мила родна страна, скъпи сънародници и клети данъкоплатци. Това не е кошмарен сън!
Това дори не е глава от “Златния телец”, в който Остап Бендер по забавен начин мамеше де що види по пътя си! Това е реалност, чиято цена нашите деца ще платят барабар с лихвите! Може би се питате, как попадна архитект Станиславов в челната тройка преговарящи? Трябва да попитаме вицепремиера - философ, който беше принципал и наблюдаващ на подготвителните етапи от ремонта на НДК. Именно, той е одобрявал и разписвал голяма част от документите на архитекта-автомобилист.
След като, Станиславов в последното си интервю заяви че, една от причините да не бъдем предпочетени е липсата на квалифицирана работна ръка, то нека се запитаме следното! Кой, ако не Вицепремиерът по икономическите въпроси отговаря за това в България да има конкурентноспособност и подготвен пазар на труда, когато дойде време за стратегическите инвеститори. Цели 10 години е имал пред себе си Вицепремиерът-философ, да планира, и да подготви икономиката ни за това предизвикателство!
“Ценно време не губете, конски косми наскубете”, казва един крилат цитат от Илф и Петров, с което можем спокойно да обрисуваме абсурдността на ситуацията с “Фолксваген”, както и да запитаме! Аджеба, кого лъжете господа управляващи, извинете - преговарящи?
Добави коментар