Кмисията за защита на потребителите (КЗП) разработват гореща телефонна линия и мобилно приложение за търговците. Целта е да се повиши тяхната информираност, тъй като според КЗП голяма част от нелоялните търговски практики са именно в следствие на непознаване на закона.
КЗП припомни и задълженията на хотелиерите и работещите в туристическия бранш. Сред тях е изискването местата за настаняване да отговарят на категоризацията. При нарушения санкцията е от 500 до 1000лева.
Ако липсва ценоразпис на видно място в лева, глобата е от 500 до 2000 лева, припомнят от КЗП.
Воденето на регистър за настанените туристи е задължително от 1-ви октомври, а при нарушение на това правило санкцията е от 500 до 5000 лева. Най-честите оплаквания на потребителите са свързани именно с факта, че предлаганите стаи не отговарят на описаните условия.
"Много често къща за гости се рекламира като хотел, така туристът е въведен в заблуждение. Това се случва в интернет пространството. Заблуждават се и относно местоположението на хотела, ресторанти и места за развлечение в близост”, обясни Бранимира Недялкова от КЗП, цитиран от bTV.
Препоръчва се хотелите да водят регистър за рекламации от страна на потребителите.
Добави коментар