Google въвежда нови, по-строги, правила за политическа реклама. В изявление на компанията се казва, че с оглед на събитията от последните месеци, споровете за онлайн представянето на политически идеи и желaнието да се укрепи доверието в демократичните процеси, е необходим нов подход.
Google вече няма да позволява на политическите кампании да насочват реклама към потребители на база на предполагаемите им политически убеждения.
Рекламодателите няма да имат възможност да синхронизират своите бази данни с тези на потенциалните избиратели в Google. Политически послания обаче ще могат да се насочват по пол, възраст и местоположение, както и след въвеждане на ключова дума или име на кандидат, предаде БТА.
Google налива 3 млрд. евро в центрове за данни в Европа
Новите правила започват да действат във Великобритания до края на седмицата, в останалите държави от Европа ще заработят до края на годината, а в целия свят - в началото на 2020 г.
По-рано Тwitter забрани изцяло политическата реклама на платформата. Рестрикцията влиза в сила утре.
Добави коментар