„Има тайна на вота. В един предизвестен вот няма значение кой как е гласувал, защото никой от опозицията не направи дори елементарни стъпки, за да осигури алтернативен кандидат. В крайна сметка е нормално най-голямата партия да има председател на Общинския съвет, а останалите да имат зам.-председатели. Темата беше преекспонирана по един грозен начин”. Това каза общинският съветник Борис Бонев от „Спаси София” в отговор на въпрос подкрепил ли е кандидатурата на Елен Герджиков от ГЕРБ за председател на Столичния общински съвет (СОС) пред bTV.
Относно план-сметката за почистването на София догодина Бонев каза, че тя е написана по един изключително елементарен и неубедителен начин и очаква от общинската администрация много по-детайлен план на това за какво ще бъдат похарчени 217 млн. лв. Като лош пример той даде предвидените средства за ръчно метене – 13 млн. лв., които са 9 пъти повече от тези за механично почистване.
За предложението да се увеличат данъците на колите, които замърсяват повече той каза: „Принципът „замърсителят плаща” се прилага от почти всички държави в Европа. Той е логичен – ако замърсяваш повече, трябва да плащаш повече. Въпросът е как ще се харчат тези пари, след като бъдат събрани. В момента имаме основателни съмнения, че те не се харчат прозрачно и ефективно”.
По думите му Столичната община е длъжна ясно да каже с парите, които ще събере от данък МПС, за какви конкретни мерки срещу замърсяването на въздуха ще отидат.
13 млн. лв. ще бъдат дадени за ръчно метене – с метли, което е 9 пъти по-повече от парите за механично почистване общо 217 млн. лв.
Армия от хора с метли, които почистват крайно неефективно Цялата план-сметка е написана по един изключително елементарен и неубедителен начин, повдига доста въпроси очаквам от адиминстрацията много по детйлен план, по който ще бъдат изхарчени тези пари
Чистенето на София за следващата година 13 млн. лв. за ръчно метене на тротоари – това е т. нар. план-сметка за почисването – изцяло сбъркан е моделът за почисването в София – искам по детайлен анализ от администрацията
Който замърсява повече, трябва да плаща повече – за данъка на колите – проблемът е тези пари как ще се харчат, след като бъдат събрани.
Добави коментар