Омбудсманът: В цялата страна има проблем с лошото качество на водата

09:15, 15 дек 19 25 2760 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

В цялата страна има проблем с лошото качество на водата. Цената трябва да бъде социално поносима, но в същото време качеството ѝ да е добро. Това каза пред БНТ националният омбудсман Диана Ковачева.

Ковачева каза, че в петък е изпратила препоръка до министъра на регионалното развитие с настояване в кратки срокове да станат решенията за алтернативно водно осигуряване и също така гражданите да бъдат ежедневно информирани за мерките, които се вземат. Още през месец октомври тя е сезирала КЕВР и Министерството на околната среда и водите. Тя е напомнила на министъра, че в цялата страна има проблем с лошото качество на водата. По нейно мнение е необходима промяна в Наредба №4, защото в момента няма процедура, ако от чешмата ви потече кмръсна вода, да се площа по-ниска цена.

ената на водата трябва да бъде социално поносима, но в същото време качеството й трябва да бъде добро. Липсата на ефективност на ВиК дружествата и надвишаването на лимитите са сред причините за кризата в Перник", каза омбудсманът.

Относно мръсния въздух в София Ковачева заяви, че според нея на първо място е важно гражданите да бъдат информирани тогава, когато въздухът е замърсен. Също така е важно и временните мерки, които съдът определи да бъдат спазвани и да се мият по-често улиците. Важно е да има контрол, но е важно и гражданите да са съвестни и да не горят боклуци, каза тя.

По повод въвеждането на системата "Бонус-Малус" омбудсманът е на мнение, че има несправедливост в нея. Изпратена е препоръка до Комисията по финансов надзор. Срокът за обсъждане е удължен. Това, което е притеснило Ковачева, е фактът, че като че ли добросъвестните водачи не са достатъчно стимулирани.

Омбудсманът коментира и че са необходими още промени по отношение на насилието над жени. "Над две жени на месец губят живота си в резултат на домашно насилие. Няма достатъчно кризисни центрове у нас", каза тя. Според Ковачева те би следвало да са поне 28.

Омбудсманът съобщи още, че институцията на общественият защитник има над 10 000 жалби от граждани, над 23 000 души са минали през приемната, обадили са се по телефона. Диана Ковачева каза, че пътува непрекъснато из страната и се опитва да бъде близо до хората.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама