Контрабандата на цигари у нас продължава да намалява (Обновена)

12:20, 18 дек 19 25 2616 Шрифт:
Даяна Дюлгерова Автор: Даяна Дюлгерова

3,3% е делът на контрабандните цигари в България през третото тримесечие на 2019 г. Това сочат данни от проучване на пазара чрез събиране и анализ на празни кутии от цигари, предаде репортер на ТОПНОВИНИ.

Цифрите показват намаление с 0.1% спрямо второто тримесечие на 2019 г. и 2% спрямо третото тримесечие на миналата година. Най-висок е делът на контрабандни цигари в Плевен 7.1%, Перник 6.6% и Хасково 6.0%, а най-нисък в Габрово и Ямбол, където индексът показва 0.0%. За първи път имаме два града с нулево потребление на контрабандни цигари.

Плевен, Перник, Хасково, Благоевград и Видин се наблюдава увеличение спрямо предходното тримесечие. Във Враца, Пазарджик, Търново, Русе, Шумен и Добрич има намаление. При тези градове нивата традиционно са ниски.

Директорът на Агенция „Митници“ Георги Костов отчете, че приходите за януари от акциз на тютюн и тютюневи изделия са 2 501 млрд. лв. Сумата е със 177 млн. лв. над постъпилите приходи за същия период от миналата година. Отчита се 7.7% ръст при непроменена акцизна ставка. От началото на годината планираните в бюджета приходи са с над 500 млн. лв. повече.

Вътрешният министър Младен Маринов заяви, че сме постигнали общ успех. Той се надява през следващото тримесечие отново да имаме същата намаляваща тенденция. „Ясни са проблемните зони, градовете близо до границите са с по-голям процент на контрабандни цигари“, уточни той и шегувайки се обясни, че е притеснен, защото като показатели сме близко до нулата и всяко едно качване ще бъде проблем за институциите. „Ние сме създали сериозен вакуум, трябва да държим границите и средата в България, иначе незаконните цигари ще навлязат по-бързо“, заяви той.

"Контрабандата на цигари в България е на най-ниско ниво в целия ЕС - 3,3% са без бандерол", написа премиертът в социалните мрежи. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама