Животът на много от нас започна да тече виртуално от началото на извънредното положение в България заради Covid-19. Учим, работим, пазаруваме, информираме се чрез интернет, а вече можем да подаваме и сигнали за нередности до Регионалните здравни инспекции в страната.
Това става възможно благодарение на платформата, която Валери Младенов, ученик от Националната професионална гимназия по компютърни технологии и системи в Правец, разработва.
За TOPNOVINI.BG Валери разказва, че платформата е доста улеснена, дори човек без никакви компютърни умения може да изпрати сигнал в рамките на няколко секунди. Гражданите, които искат да сигнализират за нередности трябва да следват няколко стъпки: въвеждане на лични данни (име, фамилия, имейл, телефон), информация за сигнала – област, име на търговски обект, град и адрес на търговския обект, както и нарушението.
След подаването на сигнала, платформата автоматично го изпраща до Регионалната здравна инспекция според областта, която е избрал подателят. За сега приложението работи с успех и безплатно – сигналите надвишават 500, а Регионалните здравни инспекции вече осъществяват проверки на територията на страната.
Идеята за подобна платформа се зародила, докато Валери пътувал заедно със семейството си. “Идеята просто ми дойде в ума и осъзнах, че ще е полезна за обществото. Бях много ентусиазиран и нямах търпение да започна да го разработвам. Още щом се прибрахме у дома грабнах лаптопа и започнах да правя основните функционалности”, разказва той.
Снимка: Pixabay
СБЛЪСЪК: Надеждно ли е новото приложение за коронавируса?
В процеса на осъществяване Валери среща и трудности. "Най-трудното може би беше да открия контактите на Регионалните здравни инспекции, тъй като уебсайтовете им изобщо не са били обновявани, и информацията за контакт, не беше на достъпни места". Въпреки това той не ангажира преподаватели и приятели и се справя сам. “Не потърсих помощ, приложението трябваше да бъде готово до дни, за да може да влезе в употреба на обществото”, казва Валери.
Веднага след пускането на платформата ученикът се свързал със Здравното министерство. Отговор обаче не получил. “Свързах се с Министерството на здравеопазването още след пускането на приложението. Целта ми беше да го предоставя безвъзмездно, но така и не получих отговор от тях”, казва той.
Идеята на Валери е платформата да продължи да приема сигнали и след края на извънредното положение в страната ни. “Ще бъдат добавени функционалности, за да могат да се изпращат сигнали до всички възможни институции”, казва ученикът и благодари на семейството и приятелката си за оказаната подкрепа.
TOPNOVINI.BG призовава за дисциплинирано и отговорно поведение пред изпитанието COVID-19. Да се обединим около каузата да запазим живота и здравето на най-близките си. #ОстаниВкъщи - спаси човешки живот!
Добави коментар