Как добрият туристически агент може да изпъкне след кризата

10:00, 30 май 20 25 4215 Шрифт:
Цветилена Симеонова Автор: Цветилена Симеонова

Петър Стоянов е основател на туроператора Luxutour.com. Компанията специализира в организирането на групи и индивидуални пътувания към далечни дестинации, като в портфолиото ѝ активно присъстват дестинации в Близкия Изток, Азия, Индийски океан, Южна Америка и Кариби. В последните 2-3 години компанията е една от основните и доверени агенции за пътувания към Индийския океан - Мавриций, Малдиви, Сейшели и Занзибар.

Във връзка с отражението на коронавируса върху туризма Петър ще сподели своя опит в новото събитие на URBO - първата голяма конференция, насочена към малкия и среден бизнес в сферата на услугите след коронавируса, ще се осъществи онлайн от 2 до 4 юни. COBIZ-20: Business after the world pandemic се организира от URBO и Joker Media Rental, за да стартира дебат за икономическите и финансови предизвикателства и възможности в следващите месеци.


Снимка: CanStockPhoto

Пред TOPNOVINI.BG Петър посочи, че все още е рано да се правят равносметки за отраженията на кризата върху туризма, тъй кат допреди няколко дни туроператорите бяха замразили дейността си, а съживяването започва тепърва да се вижда на хоризонта. „Безспорно бих нарекъл годината предизвикателна за всички, но е важно как всеки от нас ще реагира на промените и как ще се адаптира към тях. Всяка криза е възможност, всеки край е и ново начало. Една от любимите ми фрази, които следвам и в живота и в бизнеса, е: „Не оцелява най-силният, нито най-интелигентният, а този, който най-добре се адаптира към промените“, разказа той.

Как български онлайн търговци обърнаха кризата в своя полза

Очакванията му са пътуванията да се променят, като се пътува повече индивидуално или в малки групи на места или хотели, които не са претъпкани или има тълпи от хора. „Има очаквания също интереса към „All inclsuive” системата да спадне или да се видоизмени. Генерално очакванията са да предлагаме по-персонализирана услуга“, подчерта той.

Според Петър има шанс туризмът да обърне кризата в своя полза. „Това е огромна възможност да докажем пред нашите клиенти защо да изберат нас, а не онлайн платформа за бъдещите си пътувания. В последните години бранша губеше скорост в индивидуалните резервации поради онлайн платформи, които се позиционираха добре като евтини, бързи, сигурни и надеждни, и много хора пренебрегваха агенциите заради тях. Сега е нашата възможност, сега е нашето време да докажем и покажем какви са предимствата да имаш добър туристически агент, който се грижи за теб, договаря гъвкави условия с хотелите и местата за настаняване, дава надеждна и сигурна информация за дестинацията и на който можеш да разчиташ 24 часа по време на твоето пътуване“, посочи той.


Снимка: CanStockPhoto

Петър даде и съвети към представителите на бранша, които са бърза адаптация с новите условия и непрекъсната връзка с клиентите, партньорите и служителите, за да се уверят всички, че фирмата стои зад тях и защитава техните интереси. „Тази криза е криза на доверие и ликвидност и ако агенцията се справи умело и с двете, ще бъде сред успешните, доверени и разпознаваеми фирми на пазара“, обясни той.

Новото лице на бизнеса след „корона кошмара“

Според него се предстои възстановяване към нормалния живот, което ще се случи поетапно и пътуванията. „Това възстановяване ще се случи по-бързо към някой региони и държави и по-бавно при някой други, които неглижираха ситуацията и се движат с един месец назад спрямо останалите. Това ще бъде период с по-малки приходи от последната година, което неизменно ще доведе до съкращения на разходите и персонал“, подчерта Петър.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама