Увеличават се катастрофите на жп прелези заради шофьори, които не спазват сигнализацията при преминаване на влакове. Данните са от анализ на Националната компания железопътна инфраструктура. Само за първите 5 месеца на годината инцидентите са 8, а през цялата 2019-та те са били 27, предава БНТ.
Осем са катастрофите на жп прелези от началото на годината до края на месец май, като загиналите са четирима, а ранените са трима.
Един от критичните участъци, с много инциденти, е прелезът край Летница. Местни жители поискаха по-доброто му обезопасяване.
"Прелезът е близо до населеното място, защото излизат и деца там да играят. Необходимо е да има бариери", смята жителка.
Автоматизирането на прелезите е приоритет за Национална компания "Железопътна инфраструктура".
“Пресъоръжаваме всички ръчни прелези, за да избегнем влиянието на човешкия фактор. Там, където има човек, има и грешка, затова тези прелези се автоматизират от години, горе-долу около 20, 25 прелеза правим на година”, каза Бисер Минчев - зам.-генерален директор на НКЖИ
Видеонаблюдението е съществен фактор в превенцията, първо, и второ, като доказателство пред органите на МВР.
Най-често причина за инцидентите са пренебрегване на бариерите и сигнализацията от шофьорите.
Като катастрофата на 2 юни, когато джип се удари в първия вагон на бързия влак Варна-София между гарите Левски и Пордим.
„Спирайте си пред прелеза, независимо дали има бариера, няма бариера или знаци“, каза още Бисер Минчев.
Новите прелезни настилки, със специални антивибрационни гумени покрития, при които преминаването през релсите става плавно, допълнително притъпявали вниманието на шофьорите.
Над 6 455 км е железопътната мрежа в България, а жп-прелезите са 757, повечето от които са напълно модернизирани.
През следващите 2 години ще бъдат модернизирани около 20 жп прелеза, като на 40 ще бъде изцяло подновена настилката.
Добави коментар