Срутване е станало в тунел „Железница” на автомагистрала "Струма" в Благоевградско, съобщи БГНЕС. Инцидентът се е случил от южната страна, откъм самата Железница.
"Възникналото срутване на скална маса при изграждането на тунел "Железница" е станало при забоя от южната страна. При срутването са пострадали трима работници, като и тримата са откарани към болнично заведение", се казва в позиция на обединението ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“, което изпълнява обекта. В обединението участват „ДЖИ ПИ ГРУП“ АД, „ГЛОБАЛ КЪНСТРЪКШЪН“ ООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД.
Снимка: БГНЕС
Снимка: БГНЕС
"Работниците са живи", каза министърът на здравеопазването Кирил Ананиев.
Единият от мъжете е със счупени ребра и контузия на белия дроб. Той е настанен в реанимация, но не е с опасност за живота. Ако се наложи, ще бъде транспортиран до София.
Другият е с травма на корема. Той е настанен в Хирургията.
Премиерът Бойко Борисов пристигна в болницата в Благоевград, където са настанени пострадалите работници. Той разговаря съв завеждащите леакри, които го увериха, че мъжете са без опасност за живота.
Снимка: БГНЕС
"И тримата са вън от опасност за живота. В стабилно състояние са. Нямат сериозни травми", информираха лекуващите лекари.
Заедно с Борисов, на място пристигнаха министърът на регионалното развитие Петя Аврамова, министърът на вътрешните работи Младен Маринов и директорът на ВМА ген-майор доц.д-р Венцислав Мутафчийски.
Ген. Мутафчийски предложи двамата по-тежко пострадали да бъдат преместени в софийска болница и в момента се подготвя транспортирането им.
Борисов отиде и мястото на инцидента. Петя Аврамова обясни, че работата в момента там е спряна. Ще бъде назначена експертна комисия, която да излезе със своите констатации.
Инцидентът е станал на около 600 метра навътре в тръбата.
Снимка: БГНЕС
Към момента версията е, че от дъждовете скалата е станала ронлива и към 5-6 кубика са паднали. Работниците увериха Борисов, че са били предпазени с каски.
"Направени са замервания. Не са констатирани нарушения при изпълнение на дейностите", каза министър Аврамова.
Тунелът „Железница” се строи в момента. 2 километра тръби трябва да свържат северната с южната част, които трябва да се срещнат по средата. На този етап пробиването е на около 400 метра от северната страна.
Снимка: БГНЕС
При стартирането на строежа на тунела стана ясно, че работниците се трудят в тунела 24 часа, на три смени. Предвидено е в съоръжението освен пътните платна, да бъдат изградени и автомобилни преходи, които ще се използват само при аварийни ситуации. Наред с това съоръжението ще разполага и с пешеходни преходи. Ще има и автомобилна връзка, която ще се използва само от Спешна помощ и пожарната.
Снимка: БГНЕС
Очаква се тунелът да бъде завършен през пролетта на следващата година, а през март 2022 г. трябва да бъде приключено и строителството на целия ЛОТ 3.1 от Благоевград до Крупник.
Инцидентът се разследва от прокуратурата в Благоевград. На прокурора е предадена на място документация на дружеството, осъществяващо строежа на тунела, включително периодични и ежедневни инструктажи.
Провеждат се разпити на служителите, които били на смяна по време на инцидента - двадесет и едно лица, което ще приключи до края на днешния ден, съобщават от прокуратурата.
Предстои назначаване на експертизи, както и други действия по разследването.
Няма нарушения при работата по тунел „Железница“ на АМ „Струма“, заяви пред bTV Николай Костурков от фирмата, която осъществява строителния надзор.
Работи се по одобрените проекти, всички на обекта са били с предпазна екипировка, като става дума за опитни специалисти, които са реагирали мигновено. „Бих казал, че са герои тези хора“, отбеляза той.
При работа по този начин и с такава технология и техника, какво да очакваме!?