Пореден инцидент с работници при строителството на голям инфраструктурен проект. За щастие се размина без жертви. Трима души бяха затрупани при срутване в тунел „Железница“ по трасето на автомагистрала „Струма“.
Всички бяха извадени и откарани в благоевградската болница. Единият от мъжете е със счупени ребра и контузия на белия дроб. Той е настанен в реанимация, но не е с опасност за живота. Другият е с травма на корема и е настанен в Хирургията.
Срутила се е скална маса при изграждането в южната част, съобщи строителят „Джи Пи Груп“. Инцидентът се е случил между 10:30 и 10:40 часа.
Снимка: БГНЕС
Премиерът Бойко Борисов лично пристигна в Благоевград, за да провери състоянието на пострадалите работници. Заедно с премиера бяха и регионалният министър Петя Аврамова, шефът на ВМА проф. ген. Венцислав Мутафчейски, както и вътрешният министър Младен Маринов.
Лекарите на място увериха премиера, че за момента няма опасност за живота на пострадалите. Те са в стабилно състояние и се чакат резултатите от изследванията, които са им направени, за да бъдат установени всички евентуални травми.
"Единият мъж е в стабилно състояние, с фрактура на дясна бедрена кост с незначителни тъканни повреди. Стабилна хемодинамика, показателите са добри и задоволителни", коментираха медиците.
Друг лекар докладва, че вторият пострадал е с лека травма на корема, направени са необходимите изследвания. Вторият мъж е с три счупени ребра, гръдна травма на засегнат бял дроб, но опасност за живота му няма.
"Направени са консултации с ген. Николай Петров, който е на смяна във ВМА и той е дал своето становище. Радостното е, че всички пострадали са без опасност за живота", обясниха лекарите, а Борисов им благодари за грижите.
Ген. Мутафчийски предложи двамата от по-тежко пострадалите да бъдат преместени в софийска болница и трябваше да се организира транспортирането им.
Снимка: БГНЕС
След като посети лечебното заведение, премиерът се отправи и към мястото на инцидента. Той разговаря с работниците. Засега причината за срутването не е ясна.
Съоръжението се строи в момента от фирма „Джи Пи Груп“. 2 километра тръби трябва да свържат северната с южната част, които трябва да се срещнат по средата. На този етап пробиването е на около 400 метра от северната страна.
При стартирането на строежа на тунела стана ясно, че работниците се трудят в тунела 24 часа, на три смени. Предвидено е в съоръжението освен пътните платна, да бъдат изградени и автомобилни преходи, които ще се използват само при аварийни ситуации. Наред с това съоръжението ще разполага и с пешеходни преходи. Ще има и автомобилна връзка, която ще се използва само от Спешна помощ и пожарната.
Очаква се тунелът да бъде завършен през пролетта на следващата година, а през март 2022 г. трябва да бъде приключено и строителството на целия ЛОТ 3.1 от Благоевград до Крупник.
Снимка: БГНЕС
Това не е първият инцидент в новостроящия се тунел. В средата на февруари работник пострада по време на нощната смяна. Мъжът, заедно със свои колеги, монтирал арматурна мрежа за укрепване на стените в самия тунел. В този момент върху него се свлякла земна маса, която затрупала краката му. Пострадалият получил разкъсване на ставните връзки на едното коляно.
В средата на февруари тази година двама работници загинаха при трудова злополука по време на строителнити дейности на магистрала "Хемус". Инцидентът стана в района на търговищкото село Буховци, в участъка от Белокопитово до Търговище. На мястото по проект е предвидено да бъдат построени три виадукта. Работниците е трябвало да доизградят колона. Те поставяли кофраж, имало е и скеле. Кофражът и скелето обаче поддали и работниците паднали от голяма височина. Починалите, които са на 42 и 51 г., са служители на шуменска фирма. Единият е от село Врани Кон, а другият - от град Върбица.
Инциденти имаше и при строителството на магистралите "Струма" и "Люлин", както и при ремонтни дейности на "Тракия".
Подобни строителни злополуки се случват по цял свят. Това може да сполети и най-добре обучения стоителен екип, при всички взети и спазени мерки за безопасност, които са безсилни срещу природата.
Добави коментар