10 години Lidl на българския пазар: какъв е ключът към успеха

13:50, 30 сеп 20 25 2466 Шрифт:
Биляна Иванова Редактор: Биляна Иванова

През ноември Lidl България отбелязва 10 години на българския пазар. Компанията стартира поредица от събития и инициативи, с които да отбележи този важен юбилей и да благодари за доверието и подкрепата на своите клиенти, партньори и цялото общество.

10 години в Lidl не избираме между качество и цена – получаваме и двете

На специално събитие за медии Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Lidl България, благодари лично на представителите на българските медии за подкрепата и представи основните постижения на компанията през тези 10 години, като обясни какво стои зад успешното присъствие на веригата в страната. TOPNOVINI.BG е сред медийните партньори на Lidl България и имаше свой представител на събитието.

Началото

На 25 ноември 2010 г. Lidl поставя прецедент на българския пазар и едновременно отваря 14 магазина в 11 града. Компанията е последната от големите вериги, която стъпва на пазара и трябва да се доказва и да печели доверие при огромна конкуренция. Благодарение на своя различен модел, веригата успява да привлече вниманието на клиентите и да постави началото на една успешна история, в която фокус е доверието на потребителя, което не е константа и екипът на Lidl България  се явява всеки ден на изпит пред милионите си клиенти. 

Моделът

Стъпвайки на българския пазар, Lidl представя един нов демократичен модел на пазаруване, в основата на който е убеждението, че високото качество може и трябва да бъде масово достъпно. Фундамент на този модел са собствените марки на Lidl, които позволяват да се постигне най-добро съотношение между между качество и цена. Те са гарант за качеството чрез стриктен контрол върху целия производствен цикъл - от избора на доставчици и суровини до пристигането на стоките на щандовете. В допълнение към собствените марки, чрез  максимална оптимизация и ефективност на всички процеси - производствени, логистични, и маркетингови - веригата пести средства, които връща към крайния клиент под формата на по-ниска цена за високо качество. Третият стълб на този модел са иновациите , те са още един важен инструмент за постигането на основната мисия на марката -   масова достъпност на високото качество.

Иновациите

Иновативният бизнес модел успешно се допълва от множество иновации в продукти, процеси, в производствени технологии, в рекламната комуникация и цялостния отговорен и последователен подход към всичко. Още със стъпването си в България Lidl предлага на клиентите тематичните седмици, чрез които да се докоснат до различни кулинарни традиции и да разнообразят ежедневието си. Заедно със своите партньори – българските производители – веригата разработва и въвежда редица продуктови иновации като колбаси във всички ценови категории без влагане на механично отделено месо, с което значително се намалява използването на подобрители и сгъстители и категорично се подобрява качеството и вкуса. Друга емблематична серия за марката е Clean Label  - колбаси без изкуствени консерванти, оцветители и овкусители. Със серията “Родна стряха” Lidl е първата верига, която издирва и предлага автентични български рецепти. През 2014-та за първи път любимите на децата Stikeez „превземат“ Lidl. 

Lidl стартира фермерски пазари в подкрепа на малките български производители

Приносът

Всички тези иновации обаче биха били самоцелни, ако не допринасят за развитието на българската икономика и българските производители. За 10 години общият размер на инвестициите на компанията в България надхвърля 1 милиард лева. В допълнение към тях са  данъците – над 100 млн. лева за последните 5 години. Като голяма верига със 103 магазина в 48 града, Lidl България има и косвен принос за българската икономика през инвестиции във външни услуги като маркетинг, ИТ, ремонтни и транспортни дейности, охрана, юридически и др. 

Компанията развива устойчиво и дългосрочно партньорство с българските производители още от стъпването си на пазара.  Днес веригата си партнира с повече от 200 български доставчици в няколко направления – не само чрез изкупуване на техните стоки, но и в разработването на продукти под собствените марки на веригата - Pilos, Dulano, Pikok, Alesto и др. Още през 2017г. Lidl създава първата изцяло българска продуктова линия „Родна стряха“, която започва с 34 продукти, а днес те са над 80 и асортиментът се обогатява постоянно. 

Благодарение на партньорството си с Lidl българските производители разширяват производството си, инвестират в модернизиране на базите и в сертифициране на продукцията, повишават качеството на стоките си и стават по-конкурентни не само у нас, но и на международния пазар.

Lidl се присъедини към Глобалния договор на ООН за отговорно корпоративно управление

Каузите

По отношение на каузите, зад които застава, Lidl България следва ясна визия – с всичко, което прави - от продуктите, които предлага, през инициативите, които подкрепя до отношенията с хората и позицията в обществото - компанията се стреми да променя живота ни към по-добро. На тази база внимателно подбира своите социално отговорни проекти. Основен фокус заема подкрепата на родителите в грижата им за децата, опазването на  околната среда, както и развитието на местните общности чрез подкрепа на граждански инициативи. Само за последните 3 години, чрез своята най-голяма социално отговорна инициатива - Ти и Lidl за по-добър живот, компанията  финансира 73 проекта на граждански инициативи в цялата страна с фонд от 545 000 лв. Общата сума на инвестициите, които Lidl България влага в социално отговорни инициативи и дарения през тези 10 години, надхвърля 5 милиона лева.  

Хората

Едно от най-ценните достижения на Лидл България за 10-те години на българския пазар е екипът - не само като дума, а като изпълнено със съдържание понятие. Всички постигнати резултати и успехи не биха били възможни без хората. Затова напълно съзнателно огромно перо в бюджета на компанията е предвидено за служителите. Заплащането в Лидл България е сред най-високите в бранша, като средната заплата във веригата е с 52% над средната стойност за икономиката като цяло. Над 75% от мениджърите във веригата са се издигнали отвътре в компанията и това създава една различна позитивна атмосфера, базирана на реални действия, а не на обещания. Ежегодно Лидл България инвестира 6-цифрена сума за квалификация и обучение на служителите и е първата верига, която въвежда позитивно отчитане на работното време до минута.

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz-Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 103 магазина в 48 града и близо 3000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.

 

Напишете коментар
Коментари: 1
1 Анонимен 16:15, 30 сеп 20

Определено раздвижиха пазара на бързооборотни стоки, откакто присъстват у нас.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама