Lidl представя за първи път продукти за домакинството от рециклирана пластмаса

12:35, 04 мар 21 25 2320 Шрифт:
Биляна Иванова Редактор: Биляна Иванова

Lidl България представя за първи път в асортимента си продукти за домакинството собствена марка, изработени от минимум 95% рециклирана пластмаса. Новите продукти с грижа за околната среда включват кутии за съхранение, закачалки, сгъваеми касетки, кошове и легени за пране. Те се предлагат във всички магазини на веригата у нас от 8 до 14 март или до изчерпване на наличностите. 

Зад производството на щадящите околната среда продукти стои PreZero – компания, част от Schwarz Gruppe, специализирана в оползотворяване и рециклиране на суровини. Тя събира, почиства и преработва пластмасовите отпадъци от домакинствата в рециклиран пластмасов гранулат, от който са изработени и новите продукти за домакинството, предлагани от Lidl в страната. Така се използват значително по-малко ресурси, а 1 465 тона стара пластмаса се оползотворяват за производството им, което е изцяло съсредоточено в Европа.

Lidl разработва първия стандарт за биоразнообразие в традиционното земеделие

Иновативното попълнение в асортимента на Lidl България е израз на последователния ангажимент на компанията към международната стратегия на Schwarz Gruppe - REset Plastic. В основата си стратегията цели избягване и намаляване употребата на пластмаса, включително рециклиране, редизайн на опаковки, почистване и премахване на пластмасови отпадъци от околната среда и разработването на иновации. Продуктите за домакинството от рециклирана пластмаса са още една крачка в посока устойчив асортимент, с която предоставяме възможност на клиентите ни да допринесат с покупката си за опазването на ценни ресурси“, заяви Елица Георгиева, ръководител Корпоративни комуникации в Lidl България. 

Lidl България следва стратегията REset Plastic вече близо 4 години. Като част от нея компанията работи по изпълнението на две цели – да намали с 20% съдържанието на пластмаса в опаковките на продуктите собствена марка до 2025 г., както и 100% от тях да са максимално рециклируеми. За постигането на тези цели компанията прилага редица последователни мерки от 2018 г. насам. Те включват както проекти за намаляване съдържанието на пластмаса в бутилките на продуктите собствена марка, така и спиране на продажбата на пластмасови изделия за еднократна употреба от началото на 2020 г.

Lidl e Топ работодател 2021 за България и Европа

След като още през 2018 г. компанията намали теглото на тарелките за прясно месо, през изминалата година въведе такива с още по-малко съдържание на пластмаса, изработени от над 95% рециклиран материал и максимално рециклируеми. В нехранителния асортимент веригата представи през 2020 г. първите си спортни обувки собствена марка с текстилна част от 100% рециклирана пластмаса, 25% от която е от стари пластмасови (PET) бутилки, събирани от плажове и крайбрежни райони.

С новите продукти за домакинството от рециклирана пластмаса компанията прави още една крачка към изпълнението на целите на REset Plastic стратегията. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама