Ремонтът на Околовръстното на София е към своя край, обяви днес премиерът Бойко Борисов.
По думите му целият 6-километров участък между АМ „Тракия“ и кв. „Младост“ ще бъде завършен до края на годината. Съществуващият двулентов път се реконструира в 6-лентов със средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари.
Новото трасе ще осигури връзка между автомагистралите „Струма” и „Тракия”, ще се улесни транзитният трафик от АМ „Европа“ и връзката с граничните пунктове с Турция и Гърция, похвали се Борисов и обяви, че задръстванията вече са в историята.
Две от общо три пасарелки на отсечката вече са монтирани. Те ще обслужват бъдещите спирки на градския транспорт и имотите на хората в района. „В момента, в който започнахме да строим дъгата, виждате колко нови комплекси, не една, не две - над 200 къщи виждате вече са направени тук, където бяха ниви. Виждате крановете - продължава да се строи", заяви Бойко Борисов, който води листите на ГЕРБ в Пловдив и в 25 МИР София.
Премиерът обяви, че скоро ще започне и строителството на участъка от АМ „Струма“ до булевард „Цар Борис III, с което ще завърши целия ринг около София.
Огромна работа е свършена по АМ „Европа“
След ремонта на Околовръстния път, премиерът инспектира и строителните дейности на бъдещата автомагистрала „Европа“, където отбеляза, че е свършена огромна работа. „Всички виждат какво е направено и мащаба на строителството, което дава работа на стотици работници. Магистралата ще бъде в полза и на хората, и на бизнеса“, заяви премиерът.
Строителните работи по 14,5-километровата отсечка от ГКПП „Калотина“ до Драгоман започнаха през февруари тази година и екипите на строителя работят максимално мобилизирано обектът да е готов в рамките на година. Вторият 17 км участък от Драгоман до Сливница е готов. Движението в участъка беше пуснато предсрочно в началото на ноември 2020 г – половина година по-рано от предвиденото, припомниха от правителствената информационна служба.
За третия 16,5 км участък на автомагистралата - между Сливница и София, в края на февруари тази година стартира обществена поръчка за избор на изпълнител на строително-монтажните работи. На 9 април предстои отварянето на офертите на кандидатите. Отсечката ще преминава по изцяло ново трасе. Тя ще започва при с. Храбърско - при 32-ри км, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път.
Добави коментар