Част от учениците се връщат в класните стаи още от понеделник

10:42, 08 апр 21 25 2200 Шрифт:
Василена Йорданова Редактор: Василена Йорданова

Присъственият учебен процес в страната се възстановява частично от понеделник, 12 април. Връща се режимът, който беше преди 22 март, стана ясно по време на днешния брифинг на Националния оперативен щаб.

Присъственото обучение се връща към схемата от преди 22 март. Тоест всички ученици от 1. до 4. клас се връщат, както и учениците от 7., 8. и 10. клас.

След това от 26 април, ако ситуацията позволява, се връщат 5., 9. и 12. клас. Според предварителни разчети на 17 май се връщат 6. и 11. клас, както и отново 7.

Омбудсманът поиска редуциране на материала в матурите за 7. и 12. клас

Ще бъдат разрешени и практическите занятия, индивидуалната форма на обучение, както и индивидуалните изпити и дейности.

„Като цяло ситуацията в системата на образованието е добра. Близо два пъти по-малко са болните и заразени учители и ученици. Най-вече това се вижда при учителите. Това вероятно се дължи на ваксинацията и на това, че присъственият учебен процес беше частичен“, каза министърът на образованието Красимир Вълчев

„Нямаме починали учители, които да са ваксинирани. Почти няма и такива, които са стигнали до хоспитализация и до тежко заболяване. Това означава, че ваксините имат ефект и благодарение на тях имаме шанса да възстановим присъствения учебен процес в края на тази учебна година“, каза още просветният министър, цитиран от bTV.

В момента 500 са учителите и непедагогическият персонал, които са заразени в системата. Много по-малко, отколкото през ноември и декември, когато е имало пикови стойности. Правят се допълнителни списъци за ваксинация на учителите.

Външното оценяване след 4. и 10 клас няма да отпадне

Образователният министър обяви, че националното външно оценяване след 4. и 10. клас не трябва да отпадне, каквото предложение направи омбудсманът.

„Изпитите за част от процеса на образование - и външното, и вътрешното оценяване. Те мотивират и карат учениците да учат. Лесно може да се плъзнем по линията на образователния популизъм. Това означава да отменим първо външното оценяване, след това вътрешното, след това може и отсъствията да отменим, а накрая и цялото образование, коментира Красимир Вълчев.

 

„Чух като аргумент, че има много жалби и искания за отмяна. Ако има искания за отмяна на данъците, означава ли, че трябва да отменим и тях? Трябва да има разум за обществения интерес. Омбудсманът трябва да прави разлика между обществения интерес и интереса на жалбоподателите. В случая общественият интерес е децата да учат повече и да положат повече усилия. Няма да се минат, ако прочетат повече теми. Напротив, ще имат по-голям шанс да бъдат знаещи и можещи хора“, каза Вълчев.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама