Все по-изобретателни стават интернет измамниците. „Умовете“ зад подобни схеми вече влагат и изкуствен интелект в разработката на алгоритмите, които достигат до човек, така че той изобщо да не се усъмни, че може би става въпрос за измама.
Най-често измамниците пускат въдиците си чрез имейли.
Такъв е случаят на Мариета Пешева, която очаква пратка от Китай чрез „Български пощи“ преди седмица. За неин лош късмет, точно в същия момент получава имейл от фишинг измамници, който звучи съвсем достоверно, разказва bTV.
„Получавам имейл от „Български пощи“, че пощальонът не ме е намерил и че с две думи има проблем с моя пратка и трябва да потвърдя, да натисна едно потвърждение, за да може да ме посети пощальон отново, а след потвърждението трябва да платя 4 лева. Получавам доста пратки от чужбина. Имаше и указание, че ще получа 3D парола за плащането на тези 4 лева. В момента, в който си въведох данните на картата, потвърдих ги и малко по-късно получих две съобщения с един код и с 3D парола. Обаче с тази 3D парола аз трябваше да потвърдя плащане в размер на 620 лева, което вече ми светна червената лампа и естествено преустанових всякакви действия, не съм въвеждала нито кода, нито паролата. И го оставих така. Още не се бях прибрала вкъщи, получавам есемес от банката, че от сметката ми са изтеглени 572,62 лева. За да си въведа данните, се подведох по това, че имаше логото на „Български пощи“, разказва потърпевшата.
Добави коментар