Служителите на „Автомагистрали-Черно море“ и „ИСА 2000“ излязоха на протест пред сградата на МРРБ с настояване да получат дължимите суми за извършената дейност за 36,8 млн. лева. Те твърдят, че нямат заплати от 2-3 месеца.
На среща в министерството на Комитова с представители на протестиращите беше договорено „Автомагистрали - Черно море“ да получи 9 млн. лв. до края на седмицата. Средствата ще бъдат преведени към фирмата от бюджета на АПИ. По този начин ще бъдe покритa малка част от задълженията.
„Не съм спирала да мисля за нито една от нашите фирми, които са работили по пътищата на България, откакто съм служебен министър. Натъкнахме се на много заварени проблеми, може би и капани, скроени от предишни управляващи, но няма да се оправдаваме с това. Ние разбрахме, че много хора са работили, а нямаме възможност в бюджета да заплатим този труд. С това, което направихте на „Тракия“, което сътворихте като път, като качество, като срокове и т.н., можем само да се гордеем. Аз с вас съм в тази стачка, нищо, че съм вътре в сградата“, заяви Виолета Комитова.
„Вярно е, че това е малка част от всичко, което се дължи за вашия труд, за който като граждани на България сме ви благодарни. Търсим начин плащането да се случва, но се натъкваме на документи, които го ограничават, макар парите да са осигурени. Има различни начини да излезем от тази ситуация. Освен 9-те млн. лв. до края на седмицата, ще намерим и други пари, които също ще се разплащат в кратки срокове“, заяви зам.-министър Валентин Граматиков пред протестиращите след срещата, съобщиха от МРРБ.
Работата по 7-километровата отсечка между двете населени места е стартирала още през 2017-та година. Тя обаче е спряна, тъй като след сключване на договора с изпълнителя влизат в сила нови, по-високи изисквания за изпълнение на пътните настилки, съгласно промени в Наредбата за проектиране на пътищата, което оскъпява проекта, респективно изпълнението на обекта. Предишното ръководство на Агенция „Пътна инфраструктура“ обаче не е коригирало заданието за проектиране и строеж и така средствата, предвидени по договора, остават същите, но са преждевременно изчерпани.
На практика изпълнението на пътя е на финален етап, участъкът е чакълиран, изградени са подпорни стени и са обрушени скатовете. Остава само да се извърши асфалтирането. „Поредният неизпълнен и с документални проблеми строеж, на който се натъкваме, но ще направим пътя на хората“, каза Комитова и добави, че пътищата не са на някоя партия, а на българския народ. „Те са национално богатство и в същото време са процес, който трябва да развиваме непрекъснато, за да става държавата ни по-достъпна и по-добро място за живеене“, допълни тя.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар