Министерството на електронното управление ще опита в най-кратки срокове да направи приложение за електронна идентификация, в което да влязат данните от личната карта. Идеята е мобилният телефон да бъде алтернатива на личната карта. Това е една от краткосрочните мерки, с които ще се заеме новото ведомство.
„Ще направим една система за електронна идентификация чрез мобилни телефони, така че да не разчитаме на личните карти. Личните карти остават приоритет, но мобилните телефони ще са удобна алтернатива. Личните карти трябва да бъдат с чип“, обяви ресорният министър Божидар Божанов.
Друга приоритетна мярка е отпадането на най-често използваните удостоверения.
„Ще променим вътрешните правила, заповеди, така че тези удостоверения да бъдат премахнати и да спестим нуждата от такава услуга. Искаме администрацията да стане ефективна и гражданите да спрат да бъдат куриери на администрацията“, каза още Божанов, цитиран от bTV.
Министърът обяви, че новото министерство трябва да заработи до три месеца, а електронното управление ще допринесе за развитието на икономиката и по-успешното управление на бизнеса. Той обясни, че новото министерство ще се базира на Държавна агенция „Електронно управление“.
Министърът на електронното управление допълни, че обществените поръчки и търговският регистър ще бъдат отворени, за да могат да бъдат анализирани.
„Контролът е друга важна функция на министерството. Има хубав Закон за електронното управление. Трябва да наблегнем на контрола както като предписания, така и от гледна точка на санкциите. Нашето министерство ще бъде обърнато предимно към администрацията. Дигиталните услуги са друг важен приоритет“, каза още Божанов.
Според Божанов трудовата книжка също трябва да отпадне, но това няма да е чак толкова лесно.
„Надграждането на ключови регистри също ще бъде важно за нас. За да имаме електронно управление, всяка услуга трябва да се основава на национална база данни. Постоянно регистрите трябва да бъдат надграждани с постоянни удобства за гражданите и бизнеса. Имаме ангажимент да дигитализираме голяма част от държавните регистри. Смятаме да направим централизирана система, която да ги, да осигури възможност те да бъдат сигурни. Всеки един регистър трябва да има своето отражение и върху данните“, добави той.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар