Мобилните оператори: Планираната индексация е в полза на потребителите

10:10, 24 дек 21 25 2480 Шрифт:
Ирина Иванова Редактор: Ирина Иванова

Цените на телекомуникационните услуги се вдигат заради поскъпналото оборудване и ток. Това обясниха от А1 и Теленор, след като вицепремиерът и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова се закани да забрани със закон увеличението на абонаментните такси за мобилни и фиксирани услуги от 2022 г.

Официално: И трите мобилни оператора вдигат таксите от Нова година

От А1 посочват, че са известили КЗП за готвените увеличения на 13 декември, а причината е свързана с „повишените цени на технологично и строително оборудване, свързаните услуги и енергийни продукти, чрез които изграждаме и поддържаме нашите мрежи“.

Теленор пък отбелязват, че все още не са получили заповедта от КЗП относно планираната от тях индексация. Те също изтъкват, че увеличението на цените на телекомуникационните услуги се е наложило поради по-високите оперативни разходи заради покачването на цените на електроенергия, горива, различни продукти и услуги на пазара, както и на вносните компоненти, които се влагат при изграждане и модернизиране на мрежата. 

От А1 оспорват и тезата, че са извършили нарушение на търговските практики, като едновременно индексират цените с процента за увеличение на индекса на потребителските стоки за 2020 и 2021 г: „В случай че Комисия за защита на потребителите настоява да приложим веднага индексацията за настоящата година и отделно в 2022 г. да индексираме с инфлацията за 2021 г., потребителите ще бъдат поставени в по-неизгодно положение и ще понесат по-високи цени“. 

Теленор също подчертават, че предложената от тях индексация е максимално щадяща за клиентите им. „Бихме искали да подчертаем, че в интерес на потребителите взехме решението да отложим прилагането на инфлационния индекс за 2020 г. и да го приложим през февруари, заедно с този за 2021 г., като по този начин считаме, че индексацията е максимално щадяща за клиентите ни“, се казва в позицията на Теленор. 

Те твърдят, че за 50% от клиентите им тази промяна ще бъде в размер на по-малко от 1 лев с ДДС. А при А1 планираното увеличение от 4.1 на сто за хората с такси за 10, 20 и 30 лв. е щяло да бъде съответно 41 стотинки, 82 стотинки и 1.23 лв. месечно. За Виваком пък то щяло да бъде не повече от 1 лв. с ДДС. Промяната щяла да се отрази във фактурите считано от м. февруари 2022 г.

От Виваком излязоха само с позиция, че са доказали през годините, че работят в интерес на клиентите си и винаги са били изключително честни и прозрачни в отношенията с тях.

От Българската асоциация на кабелните и комуникационните оператори (БАККО) също изразиха загриженост от опитите за непазарна намеса от страна на държавата във връзка с обявеното намерение за индексация на цените на телекомуникационните оператори.

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Напишете коментар
Коментари: 2
1 Иван 12:34, 24 дек 21

Пресен случай.Отивам във офиса на теленор със валчер съм.Казвам на служителката сложими за 20 лв.Платих 20лв.Пребирам се набирам и ми казва че нямам достатачен кредит.Ее какво е това.Отивам на други ден тая същата ми обеснява че тя мие казала че няма да мога да набирам.Нищо подобно,кой ще плати 20 лв на вятъра.Това е само в бг.

2 Анонимен 12:36, 24 дек 21

Това сие чиста бг кражба.Ужас ееййй.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама