Спешният телефон 112 с нова услуга

12:18, 11 фев 22 25 1720 Шрифт:
Цветилена Симеонова Редактор: Цветилена Симеонова

Увеличение на повикванията към спешна медицинска помощ, свързани с пандемията, отбелязват от Националната система за спешни повиквания телефон 112. За изминалата 2021 година са получени общо над 3,5 млн. обаждания.

Регламентираните обаждания на спешната телефонна линия у нас за изминалата година са били над 2 млн. или около 60 процента от всички.

От дирекцията отчитат и спад на фалшивите обаждания. Това е в резултат на все по-честото разкриване на авторите на такива обаждания.

В момента Националната система телефон 112 въвежда и специална услуга за локализация за хората, които звънят на телефона. „Разширена мобилна локализация за телефоните с операционни системи на Google вече е факт. Услугата ще осигури автоматично и точно локализиране на гражданите, когато избират телефон 112. Искам да отбележа, че това се случва само ако гражданинът избере телефон 112. При обратно повикване такава локализация няма”, обясни пред БНР директорът на „Телефон 112“ Цветомир Цеков.

С осем процента са се увеличили обажданията към спешна помощ заради пандемията, обясняват още от Националната система телефон 112. С три процента повече са и сигналите, подадени към полицията у нас.

 

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама