Няма опасност България да остане без зимно почистване на пътища, дори и при засилване на финансовата криза. Това обяви служебният регионален министър Иван Шишков в ефира на Нова телевизия. По думите му то ще бъде гарантирано, независимо как ще се развият обявените вчера поръчки с такъв предмет. Регионалният министър твърди, че се е разбрал с пътните фирми да не обжалват търговете за зимно почистване, за да няма забавяне.
Според Шишков старото ръководство на АПИ не си е направило труда да направи каквото и да било по тази тема. Сега обаче се очакват оферти от фирмите, които биха желали да изпълняват тези дейности.
От бранша отричат
В същото време председателят на УС на ББК „Пътища“ инж. Стефан Чайков каза пред „Сега“, че „с ръководството на браншовата организация служебният министър не се разбирал нищо, освен че призова за „държавническо“ и „национално отговорно“ поведение. „Ако се е разбирал с фирми поотделно, в камарата няма как да знаем“, изтъква Чайков. Управителният съвет , като цяло оставя въпросите с участие или обжалване на процедури по ЗОП в ръцете на собствениците на всяка отделна фирма. Очакваме на предстоящите срещи с държавните институции, те също да проявяват „държавническо“ поведение и да започнат да разплащат натрупаните към пътните строители задължения.
Пред същата медия изпълнителния директор на ББК „Пътища“ инж. Лазар Лазаров подчерта, че служебният министър не се разбрал с фирмите, а ги е помолил за отговорно отношение към държавата.
Какво предвиждат процедурите?
Вчера АПИ обяви 6 процедури за избор на изпълнител на зимното почистване за следващия сезон със срок на дейностите от 7 месеца. По данни на пътната агенция една от тях на индикативна стойност 76 883 958 лв. е само за автомагистралните отсечки от републиканската пътна мрежа. Сумата е разпределена за над 104 км от АМ „Хемус“ на територията на областните пътни управления София и Ловеч, с прогнозна стойност 10 324 679 лв. без ДДС. За АМ „Хемус“ на територията на ОПУ Шумен и ОПУ Варна индикативната стойност е 9 425 156 лв. без ДДС. Дължината на отсечката е 111 км. За цялата дължина на магистрала „Тракия“ - близо 407 км, които преминават през територията на областните пътни управления София, Пазарджик, Пловдив, Стара Загора, Сливен, Ямбол и Бургас, прогнозната стойност е 31 547 404 лв. без ДДС. За зимната поддръжка на 135-те км от магистрала „Марица“ прогнозната стойност е 11 216 824 лв. без ДДС. Магистралата е на територията на ОПУ Стара Загора и ОПУ Хасково. За поддържането на участъците от АМ „Струма“ на територията на ОПУ София, ОПУ Перник, ОПУ Кюстендил и ОПУ Благоевград, с обща дължина 172 км заедно с пътните връзки, прогнозната стойност е 14 369 895 лв. без ДДС.
Останалите са за 5 района от страната, без Северния централен, за който се очаква публикуването на поръчката в АОП да стане по-късно. За Югозападния район стойността е 45 792 329 млн. лв., за Южния централен - 48 027 712 лв. а за Югоизточния е на стойност 35 531 694 лв. На север от Балкана, за Северозападния район е обявена прогнозна цена от 43 039 485 лв. а за Североизточния - 27 823 655 лв.
В обявените процедури е разширен кръгът на възможните участници в тръжните процедури. Могат да кандидатстват и фирми с опит в поддържането на пътища от общинската или уличната пътна мрежа. Целта е да се стимулира конкуренцията между участниците. Изискването е през последните 3 години да са осъществявали зимно поддържане на 150 км републикански или общински пътища или улици. В процедурите провеждани предходни години са допускани единствено участници с опит в изпълнение на подобни дейности само на републикански пътища.
Ремонтите на пътища
Той коментира и ремонтите на пътища. „Бяха организирани едни конкурси за текущи ремонти за три години. КЗК веднъж ги отмени и те бяха направени втори път, но отново ще бъдат проверявани. Моите съмнения са, че бившето ръководство на АПИ е искало да постави държавата в положение, в което да няма никакъв друг избор, освен да се удължат за втори път старите договори“, каза Шишков и изрази увереност, че властта и строителният бранш ще постигнат споразумение за поддръжката на пътищата. Според министъра работата на въпросните фирми зависи изцяло от подхода на държавата и тя трябва да определи точни правила, които да се следват при извършването на основните и текущи ремонти.
Шишков заяви, че служебният кабинет планира да направи анализ, в който предстоящите ремонти на пътища да бъдат разделени на три групи - основни, текущи и такива, за които не е ясно към коя от двете предходни групи принадлежат. Въпросната разбивка ще бъде предоставена на следващото Народно събрание.
„Бях неприятно изненадан от факта, че там, където можеше да се плаща - за „Хемус“ 1, 2 и 3 и други инфраструктурни проекти, всъщност не е плащано. Така, на практика, за седем месеца там нищо не е строено“, каза още регионалният министър.
Той увери, че държавата ще помогне на потърпевшите от пороя в Карлово със средства от Фонда за бедствия и аварии.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар