Едва 2% от домакинствата в София използват стикера „Стоп реклама“ срещу брошури в пощите 

11:35, 24 сеп 22 25 2232 Шрифт:
Василена Йорданова Редактор: Василена Йорданова

Днес очакваме да надхвърлим 11 000 домакинства, които са поръчали вече и използват стикера „Стоп реклама“ срещу рекламните брошури в пощите, което е от порядъка на 2% от домакинствата в София. С механизма „Стоп реклама“, който действа от април, ние искаме до април догодина да покрием някъде от порядъка между 4 и 5% от домакинствата в София. Това ще бъде един много голям успех, защото той ще се равнява на начина, по който са започнали да работят тези механизми преди 15 – 18 години в различни други страни от Европейския съюз. Това каза в интервю за БГНЕС Георги Табаков, координатор „Комуникационни дейности“ на механизма „Стоп реклама“, който заедно с „Екобулпак България“ организират екологична акция под надслов „Да измерим и рециклираме хартията от пощенските кутии“ пред Народния театър.

10 хил. тона рекламни брошури минават през софийските пощенски кутии

Георги Табаков заяви, че днешната акцията има няколко целида бъдат раздадени още стикери срещу нежелана реклама, които всеки един човек може да залепи на пощенската си кутия, както и да бъде събрана нежеланата поща на хората, като това в по-голямата си част са рекламни брошури. „За всеки 200 грама от техните брошури им даваме по една ябълка, защото горе-долу 200 грама е нежеланата поща, която получава едно домакинство в София и толкова горе-долу тежи и една ябълка“, сподели той.

По думите на Табаков акцията има за цел и да обърне внимание на това, че излишно се разхищават много природни ресурси, в това число хартия. „Само през пощенските кутии на София за една година минават 10 000 тона хартия, което са около 20 000 дървета“, уточни той.

Колко нежелана поща ще бъде събрана по време на днешната акция, координаторът по „Комуникационни дейности“ на механизма „Стоп реклама“ съобщи, че не знае, но „ако минат около 100 – 150 домакинства, това би било някъде от порядъка на около 30 – 40 килограма хартия“. Табаков е категоричен, че не е важно количеството, а че това нещо може да бъде предотвратено, като всеки си поръча стикер „Стоп реклама“ от интернет платформата или по време на днешната акция.

Мъжът обясни, че от старата хартия, която се връща, може отново да се направи хартия, само че това не е процес, който може да се случва до безкрай. „Хартията не може до безкрай да се рециклира, в един момент тя подлежи или на изгаряне, или на компостиране. За съжаление, изгарянето е един доста сложен и тежък процес, когато трябва да се прави както трябва, т.е. с всичките необходими филтри, за да се предпазва околната среда“, допълни той. Табаков добави, че самият процес на рециклиране представлява хартията да се направи на каша и след това обикновено най-много се правят картони от нея.

„Ние сме първият подобен пилотен проект, който е финансиран с европейски средства по програма „Опазване на околната среда“ от Министерство на околната среда и водите и всъщност успехът на един подобен механизъм може би ще позволи и на други общини в България да започнат да го прилагат“, каза в заключение той.

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама