Проучване на „Четири лапи“ разкрива как в нарушение на законовите изисквания, 60% от кученцата в България се продават без микрочип и паспорт. Половината от закупените кученца са на възраст от шест седмици или още по-малки, когато все още трябва да бъдат с майките си.
За да изследва въздействието на пандемията от COVID-19 върху тенденциите при купуването на кученца, както и многото рискове, пред които са изправени купувачите при закупуване на кученце онлайн, в началото на 2022 г. „Четири лапи“ поръча проучване, проведено от изследователската агенция Savanta в седем европейски страни, включително България.
Безпрецедентното търсене по време на пандемията от COVID-19 подхранва незаконната търговия с кученца в цяла Европа, която причинява страданието на милиони кученца всяка година.
Данните, събрани от проучването в България, показват шокиращо потъпкване на законовите изисквания.
- Само 40% от анкетираните казват, че кученцето им е било микрочипирано и регистрирано преди продажбата. От всички държави, участвали в проучването, България се отличава като страната с най-голям дял неидентифицирани и нерегистрирани кучета, продавани онлайн, въпреки ясната правна рамка.
- Половината от кученцата (50%) са закупени на възраст 0-6 седмици, което е незаконно. Това компрометира значително здравето и социализацията на кученцата до края на техния живот.
- Само 15% от купувачите казват, че са купили кученцето си от регистриран развъдник.
- Повечето кученца са рекламирани в социалните медии (51% общо, 35% от тях във Facebook) и в уебсайтове (29%).
„Повече от тревожно е, че наблюдаваме толкова масово погазване на законовите изисквания. Резултатите от проучването в България повдигат сериозни въпроси за развъждането и продажбата на кучета в България и подчертават липсата на осведоменост по отношение на придобиването и собствеността на кученце. От една страна, е необходимо регулиране на онлайн търговията, чрез проверка на данните за идентификация на продавача и информацията, свързана с кучетата. От друга страна, е много важно потенциалните купувачи да извършват задълбочено предварително проучване, така че да са запознати с изискванията и да избегнат закупуването на кученце от незаконната търговия", казва Ивелина Иванова, координатор „Програми" в „Четири лапи“.
„За да се подпомогне борбата с незаконната търговия с кученца онлайн, продавачът трябва да бъде проверен от сайтовете за обяви, заедно с данните за микрочипа на кученцата, които продава. В допълнение, социалните медийни платформи трябва правилно да прилагат своите забрани за продажба на животни, като е необходимо законодателство за защита на животните, продавани онлайн във всички изследвани страни“, пък казва от своя страна Джули Сандърс, директор „Животни-компаньони“ в „Четири лапи“.
Прекарването на повече време у дома около пандемията определено е оказало влияние върху закупуването на кученце, предимно онлайн, чрез социални медии и уебсайтове. Въпреки че основните причини за покупка са желанието да се грижат за кученце и такива, свързани с децата, кученцата са избирани въз основа на това как изглеждат, като външният им вид е водещ фактор. Те често са купувани бързо и твърде малки онлайн, без адекватно проучване. Това прави потенциалните нови собственици уязвими към измами и води до закупуване на твърде малки кученца, без документи, от нерегистрирани развъдници и/или продавачи.
Кампанията на „Четири лапи“ Малко.Бързо.Болно. цели да достигне до потенциални купувачи и да им покаже рисковете, свързани с незаконната търговия, както и да предостави информацията и ресурсите, от които хората се нуждаят, за да си купят кученце по отговорен и безопасен начин.
„Четири лапи“ стои зад каузата „Осинови, не купувай” в стремеж това да се превърне в тенденция и за България. Най-добрият начин да помогнем на куче в нужда е да го осиновим от местен приют. Взимайки куче от приют, например, не само ще помогнем на него, но и ще вземем животното с изрядни документи, кастрирано, ваксинирано, чипирано и ще имаме идея за характера и навиците му.
За проучването: Проучването е проведено от изследователската агенция Savanta в началото на 2022 г., в седем европейски държави, в които „Четири лапи“ има офис: Австрия, Белгия, България, Германия, Холандия, Швейцария и Великобритания. Всички респонденти са хора, които са закупили кученце от началото на пандемията през март 2020 г. до февруари 2022 г., като в седемте държави са анкетирани 2250 човека.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
cialis pills for sale In vitro studies suggest the saponin astragaloside I promotes osteoblastic differentiation by regulating the Wnt beta catenin signaling pathway 36
The efficacy, safety, tolerability and pharmacokinetics of artefenomel piperaquine for treatment of uncomplicated falciparum malaria were assessed in a randomized, double blind single dose study NCT020833380 generic cialis cost
I do believe stress adds to this plus my age buy liquid cialis online Effect of fish oil and coconut oil diet on the LDL receptor activity of rat liver plasma membranes
cheapest cialis online Navarro PAAS
9696 Biodegradation Not ready biodegradable 0 how to buy cialis Wallimann T, et al
In this context, the present study aimed to estimate the frequency and determinants of ASP after a breast cancer diagnosis within the African Breast Cancer Disparities in Outcomes ABC DO cohort, a prospective cohort of women with breast cancer in five SSA countries where to buy cialis online safely J Am Vet Med Assoc 2004; 225 8 1237 1241