Дружеството представи в Копривщица напредъка по двата проекта, които изпълнява по програма LIFE
ЕРМ Запад има ангажимент да обезопаси общо 6600 електрически стълба, да постави 4900 маркиращи устройства (дивертори) и да монтира 900 платформи за щъркелови гнезда в рамките на двата проекта, които изпълнява по програма LIFE съвместно с Българското дружество за защита на птиците (БДЗП).
Напредъкът по тези проекти („Живот за птиците“ и „Безопасен полет за птиците на Дунав“) бе представен на събитие в гр. Копривщица на 07 декември. До момента по тях са обезопасени общо 4700 стълба, поставени са 3000 дивертора и са монтирани близо 940 щъркелови платформи на територията на Западна България.
Безопасните за птиците електропроводи допринасят за опазването на застрашени видове птици и осигуряват надеждно захранване с електрическа енергия. Mаркиращите устройства – дивертори, се поставят на най-рисковите въздушни проводници, за да са по-видими те за птиците в полет и да намалят до минимум опасността от сблъсък с тях.
Вече е разработена и безопасна конзола, която също прави стълбовете безопасни за птиците. Първите 20 прототипни броя са монтирани на терен.
„ЕРМ Запад има отговорност, както към природата, така и към клиентите да им осигурява надеждно захранване с електрическа енергия. Сблъсъкът на птиците с мрежата, причинява прекъсване на електрозахранването за битовите и бизнес клиентите и увеличава разходите и въглеродния отпечатък на електроразпределителното дружество, отговорно за поддръжка на мрежата в Западна България с дължина над 57 000 км“, каза Крум Гледжарски, ръководител на отдел „Управление на качеството“ в ЕРМ Запад.
„На територията на София област досега са обезопасени 595 стълба от планирани 877, поставени са 215 дивертора от планираните 1000 и са повдигнати 181 рискови щъркелови гнезда“, допълни Мария Георгиева, ръководител сектор „Екология“ в дружеството.
За цялостната си политика за опазване на околната среда компанията бе класирана на първо място в конкурса на b2BMedia "Най-зелените компании в България" за 2023 година.
Електрохолд България
Корпоративни комуникации и маркетинг
Добави коментар