Представители на Областната администрация и на общинските администрации в региона, бяха на работна среща в местния офиса на НАП. Акцент в разговорите бе популяризиране ползваемостта на електронните услуги на Националната агенция за приходите.
Директорът на местния офис на Агенцията Антония Стойчева, запозна присъстващите с предлаганите електронни услуги, достъпни както с електронен подпис, така и с персонален идентификационен код ПИК, който се издава безплатно.
На срещата бяха обсъдени и възможностите на администрациите в качеството им на компетентни органи по комплексно административно обслужване, както и на възложители по Закона за обществените поръчки да подават искане за издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения по електронен път, както и реда, по който могат да го получат.
Издаването на ПИК отнема няколко минути – увериха се на гишетата в НАП участниците в работната среща Тодорка Танева – главен секретар на Областната администрация, Юнал Османов – зам. кмет на Омуртаг и други представители на общинските администрации.
"Кодовете се активират 30 минути след издаването им. Използват се за подаване на заявления за издаване на различни видове документи, като те постепенно се увеличават. Към този момент с код може да се правят справки за дължимите местни данъци и такси и задълженията към НАП, да се провери дали работодателят плаща социални осигуровки на служителя си, да се подаде годишна данъчна декларация, осигурителни декларации и други. Това е част от електронното правителство и е насочено към улесняване на административното обслужване на гражданите.", уточниха от офиса на приходната агенция.
Добави коментар