Покривът на НДК стана дом за две пчелни семейства (снимки)

18:36, 20 сеп 15 / Любопитно 25 686 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
На терасата на НДК  фондация  Ihaveabee (Имам си кошер) постави 2 кошера  като част от инициативата "1 000 000 кошера", предаде репортер на София Topnovini.bg. Тя е свързана с предотвратяване на изчезването на пчелите в световен мащаб, тъй като от 90-те години е започнало застрашително намаляване на пчелните семейства. Очаква се през следващите 5 години пчелната популация да намалее с още с 30%. 

Основателите на фондацията се стремят да популяризират любителското пчеларство.

"Бъдещето не е в това един човек да притежава 1 000 000 кошера, а 1 000 000 души да отглеждат поне по едно пчелно семейство", споделят от Ihaveabee.

Основателите вярват, че могат да запалят 1 000 000 души да станат любители пчелари. Тримата съоснователи на фондацията Трифон Михайлов, Петър Петров и Стефан Златев са хора с различни професии, които са се обединили около  опазването на пчелните популации и природата.

Особеният вид на кошерите Top Bar е свързан с по-лесното обслужване в градска среда. Дъното е изработено изцяло от мрежа, което осигурява перфектна вентилация в кошера и по този начин пчелите нито се прегряват, нито изстиват. Самият сандък е от чам. Боята също е безвредна, уточниха организаторите. Направени скоро изследвания са показали, че медът от тези кошери в градската среда е с много високи  качества. 

“Представете си изцяло ново отношение към пчелите. Отглеждането им не просто в кошер, от който само и единствено да взимаме пчелния продукт, а кошер, който да е удобен за пчелите и тяхното отглеждане като домашни любимци”, разясни концепцията Трифон Михайлов от фондация  Ihaveabee. 

Организаторите демонстрираха, че градските пчели не са опасни за хората като извадиха пред камерите пита с мед. 

Екипът на “I have a Bee” вярва, че всеки може да помогне, защото “не е страшно да гледаш пчели, страшното е да не гледаш”!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама