Не, британските шпиони не са като Джеймс Бонд - това е посланието на първата телевизионна реклама, чрез която разузнаването на Великобритания се надява да се отърси от мачовския имидж на екранния агент 007, съобщават Асошиейтед прес и Франс прес, цитирани от БТА.
Началникът на МИ6 Алекс Йънгър обяснява, че с този ход британското външно разузнаване се стреми към повишаване на разнообразието и към привличане на повече жени и представители на малцинствата в редиците му. "Искаме хората, които никога не са си помисляли да се присъединят към МИ6, да се замислят над тази възможност", казва Йънгър.
Първите секунди от рекламния клип напомнят на зрителя за шпионски филм - потайни водни дълбини, тревожна музика, огромна акула със зейнала паст, която изглежда готова да се нахвърли върху плячката си. "Ние сме тайни агенти, но не правим това, което си мислите", казва глас зад кадър.
Следващите кадри насочват вниманието към малчуган, който с известна тревога и същевременно заинтригуван наблюдава забележителния хищник, преди да намери утеха в обятията на майка си. В този момент зрителят разбира, че сцената се разиграва в аквариум.
Музиката впоследствие се променя и зазвучава по-жизнерадостно и позитивно."Да разбираш другите. Да им помагаш да виждат нещата по различен начин. Ако това ви се струва познато, това е защото го правите всеки ден", продължава гласът зад кадър, преди да заяви в заключение: "МИ6: тайно ние сме точно като вас".
С липсата на безразсъдни агенти, които ухажват красавици и се впускат в луди надпревари и престрелки, телевизионната реклама цели да разкрие търсените от МИ6 човешки и интелектуални умения. Британското външно разузнаване се надява до 2021 г. да привлече към редиците си около 800 агенти.
Добави коментар