Производителят на играчки "Мател" оповести, че куклата Барби - появилата се на пазара през 1959 г., от която вече се предлагат множество по-еманципирани версии, ще бъде използвана от учени, работещи над представянето на жените и над сексистките стереотипи, съобщи Франс прес, цитирана от БТА.
Целта на многогодишния проект е да бъде привлечено общественото внимание върху "различни фактори, които пречат на малките момичета да реализират напълно потенциала си", се казва в комюнике на компанията със седалище в Ел Сегундо, Калифорния.
Някои изследвания показват, че още от 5-годишната си възраст момичетата са по-малко склонни да смятат жените за интелигентни и започват да губят доверие в способностите си, за разлика от момчетата, които не се сблъскват с подобни проблеми.
Феноменът се подхранва от културни стереотипи, експлицитни сесксистки предразсъдъци и представяния на жените и мъжете от медиите, се допълва в комюникето.
Става въпрос за ограничаващи фактори, които влияят върху начина, по който малките момичетта се възприемат и с който проектът на "Мател" се ангажира да води борба, финансирайки изследвания, представяйки позитивни модели и създавайки общност за взаимопомощ.
Марката "Барби" ще финансира нови изследвания по тази тема в Нюйоркския университет. "Барби" се ангажира да работи заедно с учени за популяризиране на изследванията. Проектът цели да запознае обществото със сексистки предразсъдъци и да събере онези, които подкрепят малките момичета, поясниха от "Мател".
Добави коментар