Всеки ден потребителите попадат на различни реклами и изкушаващи оферти, докато разглеждат снимки и постове в социалните мрежи. Тези канали действително са бърз и ефикасен метод за достигане на многобройни клиенти. За съжаление, обаче понякога може да се получи и така, че офертите да бъдат твърде добри, за да са истина. И вместо да получат стоките или услугите, които са си поръчали и очакват, клиентите може да загубят нерви и време, а понякога - и пари.
Oт Европейския потребителски център съветват:
Пазете доказателствата
Направете принтскрийн на рекламата, за да имате доказателство за евентуалното нарушение.
Най-изкушаващи са офертите за изгодни „маркови“ обувки или дрехи, които може и да не достигнат до нас, предложенията за участие в томболи срещу покупката на уж евтина стока или пък безплатен абонамент, който обаче крие условие, че ще бъде автоматично удължен, ако не го прекратим изрично в точно определен момент.
Проверете офертата
Ако продавачът е физическо лице, може да имате проблеми в случай че решите да върнете стоката или ако продуктът се развали и искате да бъде ремонтиран.
Плащайте сигурно
Използвайте банкова карта или сигурна система за плащане. Избягвайте плащането чрез т.нар. налични парични преводи, защото там няма как да бъде проследен получателят.
Оферта да научите нов език за 1 месец или да свалите 10 кг от фигурата си за една седмица? Преценете добре дали щедрите обещания са реалистични и постижими.
Добави коментар