Откриха яйце от динозавър със запазен ембрион

18:30, 23 дек 21 / Любопитно 25 2055 Шрифт:
Василена Йорданова Редактор: Василена Йорданова

Учени обявиха, че са открили перфектно запазен ембрион на динозавър, който се е подготвял да се излюпи от яйцето си. Ембрионът е открит в Гуанджоу в Южен Китай и изследователите смятат, че е на поне 66 милиона години, съобщава списание „Science”.

Смята се, че става въпрос за беззъб динозавър теропод или овирапторозавър и е наречен Бейби Инлян.

Вкаменелостите показват, че ембрионът е бил в извита позиция, известна като „прибиране“ - поведение, което се наблюдава при птиците малко преди да се излюпят. „Това показва, че подобно поведение на съвременните птици за първи път е еволюирало и е възникнало сред техните предци динозаври“, казва д-р Фион Вайсум Ма.

Овирапторозаври, което означава „гущери крадци на яйца“, са били пернати динозаври, живели на територията на днешна Азия и Северна Америка през периода на късната креда – между 100 милиона и 66 милиона години, съобщава Труд.

Палеонтологът проф. Стив Брусат, който също е част от изследователския екип, написа в Тwitter, че това е „една от най-изумителните вкаменелости на динозаври“, които някога е виждал, и че ембрионът е на ръба на излюпването.

Напишете коментар
Коментари: 1
1 Анонимен 13:42, 24 дек 21

Ей, китайци! Да не вземете пак са направите някоя глупост и да ни подгонят динозаври догодина?