ЦГМ иска да се вдигнат цените за паяк и скоби

11:51, 28 яну 22 / София 25 1277 Шрифт:
Ирина Иванова

София е на загуба от скобите и паяците на „Центъра за градска мобилност“. От писма на изпълнителния директор на ЦГМ до транспортната комисия в Столичния общински съвет става ясно, че Столична община не покрива разходите си по репатрирането на МПС и по поставянето на скоби на нередовно паркирали коли в синя и зелена зона.

За нарушения в столицата, както и за нерегламентирано паркирали автомобили, наблюдават общо 22 паяка, като на ден работят около 13.

След сигнал до Topnovini.bg: Премахнаха безплатен паркинг върху общински имот

Цените, които са определени от Столичния общински съвет за репатриране на един автомобил и за поставяне на скоба, са съответно 60 и 30 лева към момента. Тези цени са гласувани на базата на разчетите преди 10 години. Естествено е, че ще има разлика в тези разчети, затова е предоставена справка какви разходи извършва ЦГМ. Данните показват, че едно репатриране струва 126 лева и 45 стотинки, а поставянето на скоба 43 лева и 32 стотинки“, заяви Румяна Милова, член Съвета на директорите на ЦГМ, в ефира на БНТ.

Румяна Милова обърна внимание на гражданите и на всички, които досега са задавали въпросите къде отиват приходите от зоните за почасово платено паркиране. Една част от приходите за почасово платено паркиране отиват за покриване на разликата от цената, определена от СОС и реалните разходи. Вместо те да бъдат инвестирани в инфраструктура, в зоните за почасово платено паркиране, каквито са очакванията на гражданите в тези зони и каквито ангажименти сме поели към тях, трябва да бъдат покрити за разходи за санкциониране на нарушители“, допълни Румяна Милова, като отбеляза, че това са около 4 млн. лева по разчетите до ноември 2021 г.

Трябва ли двойно увеличение на цените за паркиране в София?

По думите ѝ нарушителите се увеличават, но ако се вземе решение за увеличение на глобите, дисциплината на гражданите ще се повиши. „Голяма част от тях профучават покрай входовете на буферните паркинги, където биха могли да паркират абсолютно безплатно, ако ползват карта за градския транспорт. Къде може да се намери толкова евтино паркиране - 365 лв. годишна карта за целия градски транспорт и безплатен паркинг срещу това“, попита риторично Милова.

На Цариградско шосе, където буферният паркинт е с 1 200 паркоместа, се използват само 25%. „Една част от колите предпочитат да паркират в центъра, спират в нарушение и ние сме длъжни да ги санкционираме“, изтъкна тя, като отбеляза, че през изминалата година са репатрирани 32 100 автомобила.

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама