Само четири години, след като бяха обособени паркоместата за електрически тротинетки кметът на софийския район „Средец“ Трайчо Трайков призова Столична община да ги премахне.
„Предложих да се направи преоценка за паркоместата в синя и зелена зона, които бяха заделени за споделени тротинетки - очевидно е, че не се използват за тази цел. Ако няма друга смислена идея за тях, трябва да се върнат за свободно паркиране“, написа той във Facebook. Той направи предложението си и на заседание на комисията по архитектура към СОС.
Трайков поставя и проблема с автомобилите, паркирани в т. нар. „зона за сигурност“ по част на ул. „Леге“. „Това е вратичката, която някои институции (в случая областна прокуратура и областния административен съд) намериха, за да заобиколят ограничението от до три служебни паркоместа на административен адрес, гласувано от общинския съвет. Да не говорим, че е трудно да се види как тази зона би могла да има нещо общо със сигурността на споменатите институции, чиито офиси са в съседната сграда с вход от ул. „Съборна“, написа още районният кмет.
По прицип режим на платено паркиране „Служебен абонамент“ може да се въвежда на улици, площади и паркинги и други части от пътната инфраструктура - общинска собственост, на специално обозначени за това места. Редът и условията за определяне на местата с режим на платено паркиране „Служебен абонамент“ се утвърждава със заповед на кмета на Столична община, като такъв се допуска само за собственици, ползватели и/или наематели на нежилищни имоти.
„Символ за тотална управленска немощ“
Предложението на районния кмет предизвика разнопосочни коментари. Според представителя на гражданската организация „Спаси София“ Андрей Зографски „тази „идея“ е символ за тотална управленска немощ и липса на каквато и да е визия за развитието на този град“ „Що за глупост е премахването на места за велосипеди в идеалния център, за да се осигурят повече места за коли, при това незаконни!?“, коментира под поста му Зографски.
Срещу предложението се обявиха и от сдружението „Велоеволюция“. „Не се ползват паркоместата, защото стойките не са монтирани добре и колелата изчезват, барабар с общинско имущество. Защо не опитате да подобрите велопаркирането и достъпа до центъра с велосипед?“, попитаха от огранизацията.
От гражданската инициатива „Тук не е Амстердам“ пък изтъкват, че в закона ясно е написано какво е „зона за сигурност“ и че това паркиране в нея е „НЕДОПУСТИМО“. „Докато енергийният експерт Трайков размишлява по воденето на транспортни политики, бихме му препоръчали да призове за премахване и на велоалеите в район „Средец“. Тя е само една – има-няма 800 метра – но важното е, че пречи, създава задръствания, замърсява въздуха и наранява тесногръдата душа на г-н Трайков“, написаха те във Facebook и призоваха да се потърсят решения, а не да се прибягва до демонтаж.
Трайков, обаче, уточни, че тези паркинги, за които говори не стават за велосипеди. Именно затова призовавал за „смислена идея“.
Повече места за автомобилите, но и квота за служебния абонамент
Други, обаче, смятат, че предложението на районния кмет е правилно. „Приветствам идеята да се премахнат паркоместата за тротинетки, те не се ползват изобщо, а само заемат и без това ограничените места за паркиране, освен това смятам че трябва да се въведе квота за служебен абонамент и паркоместа за магазини в центъра - например по ул. Аксаков, между Шишман и 6-ти септември, много повече са местата за служебно паркиране и магазини отколкото за живущите там“, написа под поста на районния кмет инж. Анастасия Славчева Костова.
Проблемът с паркирането в центъра на София занимава сериозно администрацията. В редица райони, включително и в „Средец“, тече кампания по отстраняване на незаконно поставени гаражни клетки, павилиони и излезли от употреба МПС-та, които заемат паркоместа в града. В същото време постоянно сме свидетели на безразборно захвърлени и изоставени тротинетки.
Припомняме, че през лятото на 2019 г. Столична община обяви, че ще изгради над 150 места за паркиране на двуколесни превозни средства като велосипеди и тротинетки. От ГЕРБ тогава обещаха, че на етапи ще бъдат изградени 42 места в синя зона и още 112 в зелена зона. Идеята на Столичната община бе да се подберат локации, където има интензивен трафик и да се избегнат недобрите практики от останалите европейски градове, в които електрически тротинетки и велосипеди се оставят навсякъде, което създава затруднение пред останалите участници в движението.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар