Коли за момичета, кукли за момчета и край на розовото и синьото - лявото правителство на Испания слага край на стереотипите за половете при детските играчки.
От 1 декември е в сила етичен кодекс, който насърчава магазините за играчки и производителите да „избягват половите предразсъдъци“ при продажбата на играчките, като насоките са съгласувани с Министерството на потребителите.
„Играчките играят много важна роля за това какви възрастни ставаме. Затова нека не бъдем тези, които създават предразсъдъци от толкова ранна възраст“, заяви директорът на Toy Planet Игнасио Гаспар. Това е важно, ако искаме да видим бъдеще, в което едно момче може да стане акушер или едно момиче може да стане механик.
Това, което подтиква към промяната през 2012 г., е осъзнаването, че Toy Planet е подложена на атаки в социалните медии заради невъобразимата си реклама. „Започнахме да използваме образи, които бяха противоположни: момчета, играещи с кукли, момичета, използващи стендове за инструменти“, каза Гаспар.
Но промяната не беше лесна. „Хората казваха, че това ще направи момчетата по-женствени или ще превърне момичетата в момчета“, каза той.
Край с розовото и синьото
Като пионер във феминистките инициативи, правителството на премиера Педро Санчес прокара няколко схеми за борба с насилието, основано на пола, както и за насърчаване на равенството и правата на жените, пише БГНЕС.
Съгласно новия етичен кодекс, в рекламите вече не може да се посочва, че дадена играчка е предназначена за определен пол, нито да се обозначава в розово за момичетата и в синьо за момчетата, което се счита за затвърждаване на остарелите роли на половете.
Кодексът, подписан от Испанската асоциация на производителите на детски играчки (AEFJ), която представлява 90% от индустрията в Испания, бе изготвен за една година, заяви Рафаел Ескудеро от Министерството на потребителите. Но обхватът му остава ограничен, тъй като не засяга опаковките, уличната реклама или каталозите на магазините за играчки, добави той.
Не са предвидени санкции за тези, които не се съобразяват с изискванията, а само „риск за репутацията“. Освен това големите международни марки не са засегнати. „Това очевидно не е достатъчно, но е необходимо, ако искаме да вървим напред“, каза Ескудеро.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар