Столична община се отказа да глобява за невалидирана карта

14:40, 09 яну 23 / София 25 3722 Шрифт:
Василена Йорданова Редактор: Василена Йорданова

След обществен натиск управляващите в София от ГЕРБ обявиха, че се отказват от решението си ЦГМ да започне глобява пътуващите в градския транспорт с 3 лв. за невалидирана абонаментна карта, въведено в началото на 2023 г.

Гратисен период за глобите за нечекирани карти в софийския транспорт

Шефът на Столичния общински съвет Георги Георгиев от ГЕРБ съобщи днес, че през февруари ще бъде гласувано негово предложение за отпадане на тази глоба. Въпреки че тя бе въведена след предложени от ГЕРБ промени в ресорната общинска наредба, Георгиев хвърли днес вината за скандалното решение изцяло на общинското дружество, на което СОС е принципал, пише „Сега“.

„ЦГМ вече са с жълт картон и при следващия гаф ще получат червен. Имаме постоянна връзка с тях и по настояване на Столична община те правят разяснителна кампания, но има неща, за които не са предвидили реакцията на пътниците в градския транспорт на София“, каза председателят на СОС. Ще внеса предложение да отпадне глобата за задължително валидиране, защото реално пътниците имат превозен документ. Надявам се до края на февруари предложението ми да бъде прието. ЦГМ да намерят друг начин да събират информация за пътникопотока“, каза още Георгиев.

Какво влиза в сила от 1 януари?

По-рано днес омбудсманът Диана Ковачева поиска преразглеждане на тарифите на градския транспорт в София. Тя е изпратила писмо до председателя на столичния общински съвет Георги Георгиев и столичния кмет Йорданка Фандъкова, в което алармира за голям брой жалби, свързани с променените условия за пътуване в градския транспорт, в сила от 1 януари т.г., съобщиха от пресофиса на институцията.

В сигналите си до националния обществен защитник столичани протестират и остро възразяват срещу промените, които се отнасят до вида на превозните документи, изискването за тяхната задължителна валидация като условие за редовен превозен документ и оскъпяването на транспортната услуга чрез отпадане на някои икономически изгодни превозни документи.

Още през юли м.г. проф. Ковачева предупреди, че с готвените промени не се постига задоволяване на транспортните потребности на пътниците, което бе изведено като водеща цел. „Основно недоволство сред хората буди отпадането на някои тарифни продукти – най-вече месечната карта за пътуване с метро, месечната карта за пътуване с една линия на надземния транспорт. Гражданите се оплакват, че пътуват до работа или до друга своя ежедневна дестинация единствено по една линия на градския транспорт или с метро и след промените са принудени да си закупят месечна карта за всички линии, което не отговаря на действителните им нужди“, пише омбудсманът.

Диана Ковачева подчертава, че и пътниците, които преди използваха талоните за 10 пътувания, също негодуват, защото пътуват инцидентно с градски транспорт и сега са принудени да си купуват превозен документ, който обаче не отговаря на транспортната им потребност и бюджета.

Тя обръща внимание и на друг голям проблем – задължителната валидация на превозните документи, като посочва, че неспазването ѝ е обвързано с налагането на глоба, което притеснява и затруднява особено много възрастните хора.

„В тази връзка смятам, че следва да бъде потърсено решение и на този проблем. Намирам за несправедливо да бъде глобяван пътник, който има редовен документ за пътуване, само заради това, че не го е валидирал“, подчертава общественият защитник.

Омбудсманът допълва още, че в институцията постъпват и жалби срещу липсата на достатъчна и своевременна информация по отношение на действащите превозни документи и начина на тяхното валидиране. Затова отново посочва, както и по време на обществените консултации, че е необходима достъпна информационната кампания за запознаване на гражданите с въведените промени за пътуване в градския транспорт.

Проф. Ковачева посочва и друг нерешен проблем - недостатъчните на брой пунктове за закупуване на превозни документи, което допълнително затруднява хората и се явява като санкция за тези, които не са успели да си купят билет по електронен път.
„В тази връзка отправям предложение да бъде обсъдена възможността за увеличаване броя на пунктовете за продажба на превозни документи“, посочва Диана Ковачева.

В заключение омбудсманът подчертава, че за да се увеличи броят на пътуващите в столичния обществен транспорт, той трябва да стане привлекателен, а това се постига чрез повишаване удобството на транспортните услуги и запазване разнообразието на превозните документи, с оглед различните транспортни нужди на пътниците.

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Напишете коментар
Коментари: 3
1 Анонимен 18:16, 09 яну 23

Браво на омбудсмана.Светкавична реакция. А тези от Фандъкова кръг да си ходят. Оставка исъд за всички безобразия, които натвориха в София.

2 Manolov 07:59, 12 яну 23

бърза и надеждна оферта за безплатен заем за всички
За всички ваши нужди от финансиране за реализирането на вашите различни проекти, нашата международна финансова институция е специализирана в международни заемни споразумения за инвестиции във всички сектори на дейност, както и лични финансови нужди.
Ние предлагаме услуги от 5 000 евро до сума от 5 000 000 евро, нетният лихвен процент е 2% годишно за всички ваши нужди, свържете се с нас по имейл.
имейл: [email protected]

3 Анонимен 18:26, 30 сеп 24

от уредбата в автобуса непрекъснато ни призовават да
валидираме превозните документи какво е отпаднало
на метростанциите в люлин няма паркинги да си
оставиш колата едно нещо няма свястно което да не
предизвиква недоволство

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама