През последната седмица и Google и Apple обявиха нови игрални платформи. Когато два от технологичните гиганти обявят подобни услуги в кратък период от време, очакванията обикновено са за директен сблъсък на конкуренти.
Случаят обаче е друг.
Какво е Apple Arcade?
Apple Arcade е гейминг услуга, която ще бъде налична тази есен за цялата екосистема на Apple – iPhone, iPad, Mac и AppleTV, по същество надграждаща комбинацията между Game Center и App Store.
Платформата ще платена без допълнителни такси и микротранзакции и според събитието на Apple ще включва игри, които „не са налични на никое друго мобилно устройство“ – включително 100 нови и ексклузивни.
Какво е Google Stadia?
Google Stadia е съвсем друга услуга, насочена към т.нар. „основни“ (core) игри – т.е. тези, с които сте запознати от персоналния си компютър, xbox и playstation. Новото тук е, че става дума за „streaming“ на заглавията. Накратко – няма значение какъв хардуер притежавате вие, тъй като „тежката работа“ се извършва изцяло от сървърите на Google – сигналите от контролното устройство (клавиатура, мишка, геймпад) се предават към датацентровете, които „рисуват“ (rendering) игралната среда, а възпроизвеждането се прави на вашия дисплей – PC, TV, дори android телефони. Единственото, което ви е необходимо е стабилна интернет връзка, без значение каква видеокарта или процесор притежавате.
Подобни опити са гейм стрийминг са правени и преди – с неуспялата платформа OnLive. Макар все още да е в ранен етап на разработка, услугата на Google е сериозно начинание и има всички изгледи да успее, с оглед ресурсите на компанията.
Защо няма пряк сблъсък?
Защото Apple Arcade е насочена към съвсем друг пазар – този на мобилните игри. Макар той да става все по-голям с всяка изминала година (особено в Китай), а вече сериозни разработчици като Blizzard да обявяват игри за него (Diablo: Immortal) все пак той далеч не се покрива с този на PC или конзолните игри.
Сблъсъкът на Google (този път) не е с Apple а най-вече с Microsoft и Sony с техните игрови конзоли Xbox и PlayStation, чиито нови итерации се очаква да бъдат обявени това лято. Потенциалът на гейм стрийминга е огромен, най-вече с това, че премахва нуждата от специфичен хардуер. Дали наличната към момента мрежова технология, може да го реализира все още е под въпрос, но „титулярите“ на конзолния фронт има за какво да се притесняват.
Добави коментар